Gå til innhold

Vasking av babyklærne...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å begynne å vaske babyklær i dag, sånn at det er på stell:0) Men det æ lurte litt på er om æ skal bruke tøymykner da? Bare sånn bittelitt? Vi har ikke tørketrommel heller, slik at tøymykner er jo bra for å gjøre klærn litt mykere.Eller?

Så lurte æ på om noen har noen tips om kordan få handklær myk uten tørketrommel? blir ikke investert i det enda...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vasket alle babyklærne og sengetøy og tepper og sånt i milo, uten parfyme. Ikke vanlig vaskepulver. Tror at det alene skal holde klærne myke. Men hvis du selv ønsker det kan du blande det med tøymykner av sensitiv type.

Og ingen av babyklærne mine skal oppi tørketrommel, selv om jeg har en. unntaket er sengetøy

Skrevet

Jeg skal også putte baby klærne i vaskemaskinen i dag. Jeg bruker neutral vaskemiddel og skyllemiddel, kjempe godt og uparfymert. Brukte det til nr 1 også. Bruker omo til våre klær. Noen hvite klær kar blitt litt gule så dem må jeg klore litt først.

Skrevet

Milo har også kommet med tøymykner nå... ellers kan du jo bruke Neutral f.eks. Jeg har en mann med psoriasis og ei jente med atopisk eksem og sensitiv hud (hun holder heldigvis på å vokse det av seg) og selv har jeg også sensitiv hud. Men Neutral tøymykner tåler vi alle tre :)

Skrevet

Neutral og blenda sensitive er det jeg har brukt, både vaskemiddel og skyllemiddel.

Skrevet

Har nettopp satt på den første maskinvasken med babytøy (weee!). Bruker Neutral vaskemiddel og tøymykner.

Vasker dere babytøyet for seg selv, eller blander dere det med deres egne klær? Har sortert klærne etter farger og vaskegrad, men noen bunker ble jo ganske små, er usikker på om jeg kan ta noen av våre klær (samme farge og vaskegrad, selvfølgelig) sammen med dem, eller om det ikke er så lurt.

Skrevet

Jeg har ikke gjort det nå første gangen. Vil liksom ikke forpeste babyklærne med våre skitne klær. Men det er nok bare for følelsens skyld, og det blir nok blandet når babyen har begynt å bruke klærne sine.

Skrevet

jeg vasket alle babyklærne med neutral vaskemiddel.. brukte ikke tøymykner, og klærne er myke de.. tror de fleste babyklær er lagd i stoffer som holder seg myke uansett..

Skrevet

Jeg bruker vanlig vaskemiddael, og blenda sensitive tøymykner...

Ser jeg derimot at han reagerer på vaskemidler så bytter jeg heller da...

Jeg har fått meg trommel nå, så heretter skal alt tromles og :)))

Skrevet

Første maskina ble bare babyklær, men etter det har ting blitt vaska sammen med vårt etter hvert som det har kommet i hus.

Skrevet

Har satt på første maskinen med baby klær!!! Tok de hvite først-maskinen er stappfull:0)

Æ valgte å bruke omo oxo har æ kjøpt natueral (eller ka det va det hete!!) som skyllemiddel.

Blenda reagere både æ og samboer på...

Er litt artig detta...men gud vet kor æ skal gjøre av alle babyklærn...Ikke plass i stellekomoden...Hmm...

Skrevet

Har kommet til andre maskinen nå. Kjører også de hvite klærne først. Hm, kommoden, ja. Vi tenkte å male kommoden som vi skal ha babyklærne i. Hvor lenge bør den stå og lufte etterpå før det er trygt å legge klærne i den, tro? Noen som vet?

Skrevet

Den bør stå ei go stund... Kanskje dokker kan lufte den ute på dagen noen daga??

Skrevet

Så lenge det ikke regner, så er det ikke noe problem å la den stå på balkongen. Vil jo være helt sikker på at det ikke kommer til å lukte maling av babyklærne.

Skrevet

Blir de ikke litt mykere hvis du stryker klærne?

Det "steriliserer" jo tøyet litt også når du etterhvert får mange flekker på dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...