Gå til innhold

noen som har gått på p sprøyten her?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har gått på p-sprøyta...

Ett lite råd!!! Hvis du har lyst på barn innen en snar fremtid så burde du slutta med den dritt-sprøyta med en gang. Det tok meg 2 år før jeg hadde en normal syklus igjen med el og det hele etter at jeg skulle hatt ny.

Skulle tatt ny i januar 2003. Fikk ikke mensen igjen før april 2004. Fikk da normal 28 dagers syklus, men hadde ikke el. Fikk el første gang i januar 2005 og ble gravid på 3. forsøk i mars 2005. Har nå en skjønn gutt på 1 år...

Dette er kanskje ikke noe som skjer for alle som har brukt p-sprøyta men tror det er ganske vanlig. Har lest noe sted at det ikke skal bli anbefalt å bruke p-sprøyta hvis en har lyst på barn innen noen år...men husker ikke hvor det var.

Håper du har bedre lykke en det jeg hadde ;o)!!!

Lykke til!

Jepp, de sier det kan ta et år å få igjen mens... Jeg tok siste sprøyte i okt 05, så p-piller til jan 06, og så slutt... Har vært en turbulent sommer, med hormoner i taket og gulvet og overalt... Tror ikke jeg skal tilbake til p-sprøyte igjen noensinne, enda det har fungert ganske godt i de 5 årene jeg brukte det...

Har fått igjen mens, men den er utidig og nå har jeg fått PCO i tillegg, så baby-prosjektet er blitt mer krevende enn planlagt.. Men vi prøver ivrig;-)

Lykke til med avgjørelsen!

jeg har og gått på p-sprøyten, men ikke så lenge. har tatt 3 sprøyter. spurte meg for her inne for en liten stund siden om det samme som du, ble da anbefalt å gå til lege for å få hormonkur for å komme i gang med syklusene. prøvde å kontakte gynekologen min, men der fikk jeg til svar at det ikke ble gitt kur så raskt (skulle hatt ny sprøyte nå 20 nov) ho regna med at det ikke ville ta så lang tid for menstrasjonen var i gang igjen.......så det gjenstår å se, men man blir jo så utålmodig!!!! mulig at andre leger gir hormonkurer tidligere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...