Gå til innhold

Kan ikke alle skrive hver sin ting til...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Molly mus: nesedråper:) bør jo ikke bruke vanlige nesedråper til små, derfor saltvannsdråper

Skrevet

Ah, takk lotte%mini.

Men gjør ikke noen dråper morsmelk samme nytten da?

Skrevet

Amme-te er en te basert på bl.a. fennikkel og karve, noe som virker melkestimulerende OG kan hjelpe på luft i magen hos babyen. (Anbefalt å forsøke det til kolikkbarn) Hvis mor drikker det for melkeproduksjon kan det ha en gunstig effekt på barnets fordøyelse.

Man får kjøpt det på både Apotek og Helsekost (bl.a. Helios)

Ofte barna får mye puss i øynene på grunn av 'forurensning' under fødsel, og da er også saltvannsdråper gode å ha.

Skrevet

Sånne engangssprøyter! Får de på apoteket og legen tror jeg. Lurt å ha når du skal dryppa morsmelk eller noe inn i nesa til babyen. Også praktisk dersom du må gi sukkervann når barnet har kolikk.

Skrevet

Og kluter, MASSE kluter! Helst litt tjukke så ikke gulpet kommer igjennom... Og en god krem. Jeg brukte en som heter repair eller noe sånt. Den var kjempegod både på en sår babyrumpe og såre brystvorter. Kjøper den på apoteket. Hadde ikke klart meg uten...

Skrevet

minifom dråper... gi et par dråper før hvert måltid og unngå mageknip... er ikke alle som trenger det, men jeg gjorde det sist,

Skrevet

Maltekstrakt

fant dette:

Jeg hadde lite melk etter at jeg fikk min datter og måtte spe på med morsmelkerstatning. Fikk råd om å ta en teskje maltekstrakt i denne melken og en selv. Melken kom tilbake for fullt!! Har gitt dette rådet videre til 3 venninner og alle har hatt samme effekt. Verdt å prøve og ingen bivirkninger!! :-)

Skrevet

Store kjøkkenhåndkleer i gas. De er fine som gulpekluter, de tar imot litt mer. 4pk til 39kr på hansen og dysvik.

Skrevet

brystpumpe!!! Når puppen er full og stiv og lille bebbisen ikke får tak rundt brystvorten er det godt å få lettet litt på trykket. Og BIND!!!!! Nattbind er å anbefale!

Skrevet

flanell kluter - gode til å bruke når man ammer og skal få barnet til å rape, eller til å ha under hodet til barnet i sengen når h*n sover, i tilfelle det kaster opp... :)

Og så er de så gode og mye for barnet å kose med ;)

Skrevet

*myke skulle det stå ;)

Skrevet

Purelansalve (apoteket - såre brystvorter)

Tisselaken

Stelleunderlag/stellebord

Vippestol

Bilstol

Voksi-/dunpose

Lammeskinn (?)

Stelleveske

Reiseseng

Amme-BH

Sengetøy

Vinterdress

Truse til babysvømming (?)

Ammepute (?)

Bleiebøtte (?)

Babygym/leketeppe

Baby Bjørn bæresele

Dyne + pute (vong + seng!!)

Nattlys (får kjøpt på Babyshop, venninne sa det var det smarteste de hadde investert i, slapp å slå på lyset når hun skulle amme om natta. Ser ut som et egg som du kan ha i senga...nei blir ikke varmt og lyser akkurat passe mye. Lades ved å plugge i stikkontakt. Slipper å bli lys våken hver gang du skal amme...smart!!!

Skrevet

Dette var en utrolig bra tråd...Murmela_igjen!!! En av de man fåktisk får noe ut av her inne... Har fått flere tips selv som jeg ikke hadde tenkt på...

Håper du får tid å komme på treffet i Strømmen tirsdag 5. des. Lenge siden sist..!

Håper formen er fin...

Ha en fiiiiin adventstid!

Skrevet

Noe som er glemt?

Skrevet

Nå er det ikke en "ting" jeg skal skrive ned, men heller et tips: Hva med å impregnere vogna? Det har vi tenkt å gjøre, og håper den holder seg litt bedre da. :o)

Skrevet

Er det noe som er vanlig og anbefalt å gjøre? Aldri hørt snakk om å impregnere vogna før, jeg... hmmmm

Skrevet

Vet ikke, men fikk tipset av ei venninne... Vi tenkte som sagt å gjøre det. Mener du at det kan være "farlig" på noen måte? Det har jeg i grunnen ikke tenkt over... Tenkte jo å spraye litt utenpå kalesjen og utenpå bagen/sportsvogndelen, ikke noe innvendig, selvsagt. Men; noen som vet noe om det?

Skrevet

Nei, tenkte ikke over om det var farlig.. Ville jo gjort det lenge før vogna skulle brukes sånn, og latt den lufte godt. Bare aldri hørt om det før.. Lurer på om det virkelig har noen nytte, om det er lurt å gjøre.

Skrevet

Bomullsvotter. En del babyer har lange negler og har litt kløe etter fødsel...da er sånne tynne votter greie å ha siden man ikke skal klippe negler før de har værte ute av magen en ukes tid :)

Skrevet

rødhette*: Hmmm... Man skulle jo tro at det ville bevare vogna litt, i og med at vi impregnerer andre ting som sko ol for at de skal holde seg bedre...? Får kanskje gjøre det snart, uansett; er jo ikke lenge til Gullebaby skal bruke vogna nå! ;o) Hihi!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...