Herkules Skrevet 29. november 2006 #1 Skrevet 29. november 2006 Jeg har ekstremt lyst på en til og lurer litt på om det kanskje blir snart. Nå lurer jeg litt på deres erfaringer og hva som regnes som tette Og et økonomisk sp: lønnet perm teller jo som grunnlag til ny perm. og man må ha jobbet(eller lønnet perm) 6 av 10 sist månedene. Hva blir grunnlaget for nye fødselspenger om man ikke går i jobb i mellom? For eksempel har 2 måneder ulønnet permisjon før neste permisjon begynner
yasmina Skrevet 30. november 2006 #3 Skrevet 30. november 2006 Det heter vel at du skal få beregnet ut fra de 6 bste av de ti siste, men som sagt du må ha vært i jobb 6 av de ti siste ( eller lønnet perm). Ta kontakt med ditt lokale trygdekontor. Det er alltid det tryggeste da de ser ut til å opopfatte regelverket litt forskjellig rundt forbi. Ellers så har vi to tette, 15 mnd mellom dem. Og selv nå når minsten ikke sover om natta og vi får gjennomsnittlig 4 timer nattesøvn hver så angrer jeg ikke. Allerede nå begynner våre to gutter å få stor glede av hverandre og kan ligge på gulvet å leke "sammen". De er nå 6 mnd og 21 mnd og det er helt fantastisk. Syns at på dagtid går det veldig lett, men det er tungt hvis nattten skjærer seg ettersom at eldstemann ikke fikk barnehageplass og jeg da aldri får tatt igjen søvnen. Uansett så er det utrolig kjekt og vi kommer aldri til å angre på at vi ikke ventet litt lengre
Babykilo Skrevet 30. november 2006 #4 Skrevet 30. november 2006 All ære til de som klarer det, men jeg blir helt kvalm ved tanken på å skulle bli gravid igjen nå. Gutten min er 6 mnd og ting begynner å jenke seg litt. Tror jeg hadde tørna hvis jeg plutselig fikk en bitteliten en igjen med em gang. Vil gjerne vente 3-4 år. :-)
Hoppetussa Skrevet 30. november 2006 #5 Skrevet 30. november 2006 Snakka nettopp med en kollega som ble gravid da førstemann var 5 mnd. Hun synes det gikk greit når andremann ble født, men at svangerskapet var tungt, sannsynligvis fordi det var så kort tid etter. Med tanke på svangerskapet, er det best å bli gravid 18-24 mnd etter fødselen, leste jeg her om dagen...
Gjest Skrevet 30. november 2006 #6 Skrevet 30. november 2006 Siden du spør for eller imot. Jeg mener de ikke bør være for tette...synes lille jenten har rett på å være minst en lengre tid. Ser på venner som får tette, der er førstemann plutselig blitt storesøster og hjelper til når de er 2-3 år. Min jente skal få være minst lenge...kanskje 3-4 år før jeg blir gravid. Nå er hun 4 mnd. Det er 5 år mellom mine søsken, vi lekte veldig godt sammen for det om. Det med lønn vet jeg ikke. Står kanskje på nav.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå