Gå til innhold

ang forskyndet eggløsning etter bruk av p-sprøyte?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mener du bruk av preperater som fremskynder eggløsningen etter bruk av p-sprøyte?

Et preperat som brukes er bla pergotime. Det fremskynder eggløsning. Du må gå til en lege som evnt tar blodprøver for å sjekke hormonverdiene dine, og så får du evnt pergotime etter det. En del leger er litt strenge på bruk av pergotime, og henviser til gynekolog, mens andre allmennleger skriver det ut selv.

Det er dessverre vanlig at eggløsningen blir veldig forinket etter bruk av p-sprøyte. Det er en grunn til at en helst ikke skal bruke den dersom en ønsker barn med det første.

tusen takk for svar. er pergotime tabletter? ja jeg vil gjerne få noe for å få tilbake eggløsningen,skal til legen den 12 des. håper han gir meg noe da.angrer veldig på at jeg tok p-sprøyta.tok den bare 3 ganger,så da er det kansje lettere.fikk mesen i mai.slyttet i feb,men vet ikke om jeg har fått eggløsning ennå. ser legen det på blodprøver? er du i samme situasjon?

Hei igjen.

Jeg fikk rot med syklusen etter at jeg hadde brukt vanlige p-piller i flere år. Da jeg sluttet på pillen, kom ikke mensen igang igjen. Jeg fikk derfor pergotime av legen for å få igang eggløsningen igjen. Men jeg måtte som sagt ta noen blødprøver først, sånn at legen liksom hadde litt "oppfølging" på meg. Legen ser på blodprøvene om det evnt er noe kluss med hormonene dine.

Pergotime er noen tabletter ja, som du tar etter en bestemt "oppskrift" som legen gir deg. Jeg hadde ingen bivirkninger av de, og fikk eggløsning og ble gravid på en kur. De kostet i underkant av hundre kr for en kur.

Når du kommer til legen, så si at du ønsker å få tilbake syklusen din, at du føler deg uvel i kroppen så lenge syklusen din er i ubalanse, at du evnt ønsker å bli gravid osv. Dersom du føler at han ikke tar deg helt på alvor, så be evnt om en henvisning til gynekolog.

Uansett er det hjelp å få. Ønsker deg lykke til:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...