Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Baby er 4 mnd og vil helst sitte(med støtte). Vil ha med seg alt som skjer :) Er det farlig for ryggen hennes å la henne sitte i fanget i korte perioder av gangen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg spurde fysioterapeuten min om det for noen dager siden,han sa det var så mange delte meninger om det der att han kunne ikke gi noe fasitsvar.

Men han mente selv att i korte perioder og med litt støtte så skal det gå helt fint.

Sønnen min er tre mnd foresten.

Pleier ikke sette han ifra meg med puter rundt,holder han oppe så ikke all vekta kommer på rompa.

Skrevet

Når hun sitter i fanget ditt så er det du som har kontrollen,bedre å la henne sitte i fanget ditt hvertfall enn på gulvet:O)

Gjest colorina
Skrevet

Alt med måte, som det heter.

Det viktigste er variasjon og at barna får mulighet til å strekke seg ut og bruke alle musklene sine. Viktig å ta pauser fra fanget og la de ligge litt på gulvet, på magen og ryggen, så de får trent litt. Jeg ville aldri satt opp en baby som ikke kan sitte selv på gulvet, men med din støtte på fanget er det ikke noe problem. varier litt, ikke la hun sitte for lenge, snu henne litt mot deg løft henne opp osv, så det ikke blir så ensidig, så går det så bra som bare det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...