Har den kuleste jenten på 3 Skrevet 29. november 2006 #1 Skrevet 29. november 2006 ...far kan høre hjertelyden ved å legge øret inntil magen? Vi visste det ikke før jm sa det igår, så vi måtte prøve med en gang vi kom hjem:) Sprøtt! Bebisen har snudd seg, så vi vet hvor ryggen ligger - tror det er litt vesentlig. Prøv - utrolig herlig å se mannen kose seg sånn med barnet sitt:)
Beatej80 Skrevet 29. november 2006 #2 Skrevet 29. november 2006 Vet det, men her har pappaen prøvd, men hører ingenting... Men kan være at morkaken ligger "utpå" magen...
Gjest Skrevet 30. november 2006 #4 Skrevet 30. november 2006 det spørs vel på kossen babyen ligge det. men eg e 29 uker på lørdag og allerede her har sambo hørt hjertet te babyen flerre ganger...
selfangerkjerringa Skrevet 30. november 2006 #5 Skrevet 30. november 2006 Beate: det kan være dere får det til likevel... prøv en tom tørkerull, sett den mot magen/øret til pappa'n og ta vekk hendene. Hvis du vet hvor ryggen ligger er det lettere. Morkaka er ikke større enn ca 15-20cm i diameter, så den dekker ikke HELE magen.
Hanne og jentungen Skrevet 30. november 2006 #6 Skrevet 30. november 2006 JEg vet at det skal være mulige, både med og uten dorull. Her i huset har det forblitt uprøvd og jeg har mine tvil på at det går. Når jordmødrene lytter med doppler har de problemer på grunn av stor, tykk foranliggende morkake, så ørene til samboer kan ikke helt måle seg tror jeg. Hehe:))
rødhette* Skrevet 30. november 2006 #7 Skrevet 30. november 2006 Hehe, ja, vi visste det. Sambo fant ut at han skulle prøve en gang... så han lytter stadig vekk på hjertet For han holder det å legge hodet inntil magen.. bare lete seg fram hvor han hører det
selfangerkjerringa Skrevet 30. november 2006 #8 Skrevet 30. november 2006 Vi skal prøve ikveld Knøttemor ligger med ryggen "utenfor" morkaka, og jm har brukt stetoskopet sitt flere ganger med hell. Har derfor tro på at den vordende far også har en sjanse i det minste
Tokka Skrevet 30. november 2006 #9 Skrevet 30. november 2006 Har prøvd med og uten dorull, uten hell dessverre. Er 29+3 og sto at det skulle være mulig fra uke 28, men får vel prøve igjen litt senere.
Ylva og Mathilde Skrevet 30. november 2006 #10 Skrevet 30. november 2006 Har et lite jordmorstetoskop, men mannen min hører ikke et plukk. Irriterende altså..
Vintersol Skrevet 30. november 2006 #11 Skrevet 30. november 2006 Fødeklar Ylva med Mathilde: Hvor fikk du tak i jordmorstetoskopet? Hadde vært moro å ha.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå