Gå til innhold

Barnet mitt vil ikke sove!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre snart. Jeg er sliten og frustrert. Jeg har ei datter på 3 år som ikke vil sove om kvelden. Klokken kan bli både tolv og ett før hun faller til ro. Som regel lager hun ikke så mye bråk. Sitter bare å putler å traller for seg selv. Men inimellom får hun hysteriske anfall som jeg blir ufattelig skremt over. Det kan pågå i flere timer. Da hyler hun og slår og sparker rundt seg og står opp. Bare jeg tar i henne så skriker hun at at det gjør vondt og at jeg ikke skal ta i henner. Hun blir på en måte helt borte. Jeg får ikke kontakt. Jeg har hatt noen episoder på dagtid også som hun har blitt sånn. Jeg har vært hos legen tidligere og tatt opp dette problemet, men jeg mener at hun vurderte det helt feil. Etter ti minutter der inne skrev hun ur Valargan (Innsovingstabletter). Jeg ga beskjed om at det var tvilsomt at jeg ga datteren min det, men hun sa at jeg skulle ta vare på resepten "i tilfelle". Jeg skal ta henne med til en annen lege nå og håper at det blir en skikkelig utredning. Dette kan jo ikke være normalt!!?? Jeg er gravid igjen og det er skremmende med tanke på om ikke disse søvnproblemene skal bedre seg. Er det noen andre der ute som har noen erfaringer om dette??? Jeg vil så gjerne høre andres erfaringer og gjerne få med noen råd på veien;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd å lage en slags "flink å legge seg på kvelden"-kalender?

Det gjorde vi med sønnen vår, og det funka. Nå var ikke våre problemer like store som dine, men det kan jo være verdt et forsøk??

Strek opp på kartong eller vanlig papir, et valgt antall ruter. La jenta di få være med å velge ut noen klistermerker hun liker. Forklar henne at de kveldene hun er flink å legge seg ned, så får hun klistere et klistermerke i en rute. Når arket er fullt, så får hun velge en leke, aktivitet e.l. Etter en stund har dere laget sovnerutiner, og opplegget kan kuttes.

Lykke til :)

Skrevet

Hei. Sovekalender fungerte veldig bra for oss og. Min isglade sønn la seg gladelig til å sove med visshet om at ti klistremerker ble belønnet med en is . Etter tre uker kunne vi droppe kalenderen. Året etter ble det på nytt problemer med innsoving, og denne gangen var innsovingen i boks etter fjorten dager. At en lege skriver ut Valargan til en tre åring er uhørt! Lykke til ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...