Gå til innhold

UL før uke 18-20??!!

Anbefalte innlegg

Hei dere!

Har inntrykk av at mange av dere er til UL lenge før det "normalt" å gå, er dette av egen interesse, eller blir dere rådet av legen å gå tidligere??

Når dere er til så tidlig UL, er det da innvendig UL eller hører de fra utsiden?

Dette er mitt første svangerskap, så lurer litt på sånne ting!

Dere er til stor hjelp jenter, dere har gitt meg mange svar!!!

Takker til dere:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7288338-ul-f%C3%B8r-uke-18-20/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Lurer også på det? Trodde uke 17-19 var vanlig tid for UL. Med mitt første barn var jeg ikke til UL det hele tatt!! Syntes jeg var frisk og ville ikke vite noe annet om babyen enn den ga signaler om. Barnet kom i passe tid og var og er frisk! Venter nr to nå og blir å ta ordinær UL, mest for at pappen skal få se den, han kjenner den jo ikke slik som meg.

De som har vært gjennom prøverør eller mistet tidligere får ul tidlig. Selv er det prøverør, da er det automatisk ul i uke 7 (idag:). Det er ikke noe poeng å ta ul så tidlig dersom alt har fungert greit. Det er innvendig ul og du ser ikke så veldig mye mer enn hjertet som banker og at det er noe der. Jeg ville ikke brukt mye penger på det, bare hvis jeg var bekymret. Gled deg til uke 18, da kan du se mye:)

Annonse

Jeg har bestillt time for ultralyd i uke 10... Egentlig bare blitt påvirket av venninner som har anbefalt meg det på det sterkeste..

Men hovedgrunnen er at jeg hadde en SA forrige gang jeg var gravid og dermed går rundt og er urolig hele tiden.

Derfor gleder jeg meg til UL neste torsdag for å forhåpentligvis kunne slappe av og begynne å glede meg mer:)

Jeg ble automatisk satt opp på tidlig UL da jeg ringte gynokologen og fortalte at jeg hadde testet positivt. Hadde da vært igjennom noen pergotimekurer, så jeg vet ikke om det gjerne hadde noe å si. Har ingen forhistorie med SA eller noe slik, bare vanskelig for å bli gravid. For min del var det veldig greit med tidlig UL, vi fikk vite at vi skal ha tvillinger og jeg fikk svar på hvorfor jeg har blitt så stor allerede (er bare 9+6). Det ble tatt innvendig UL og vi fikk noen fantastisk fine klare bilder. Det var også helt fantastisk å høre hjerteslagene til de to små knøttene inne i meg!

Jeg skal ikke på UL før 5 februar jeg..Fikk innkallelse på tirsdag..Gøy å ha noe å se frem til!! =) Er første gang jeg er gravid.Har aldri hatt SA eller MA før.. Men urolig er man vel uansett..Vil jo gjerne ha bekreftelse på at alt er bra..Men jeg vil vente til uke 19..Siden jeg er frisk og rask =)

Må være herlig å se knøttet for første gang da..GLEDER MEG!!

Jeg var på UL hele 5 ganger med min første.... Jeg hadde hatt en tøff SA (barnet lå dødt inni meg i vel 2 uker, før jeg hadde en liten blødning og det ble oppdaget, døde da det var 8 uker gmlt). Jeg fikk panikk kort tid etter at jeg ble gravid 2. gangen og fikk UL (ca uke 4+4, og igjen 4 dager senere for å se om barnet hadde vokst), fikk UL i 9. uke pga SA. Så var det den vanlige i uke 18, og til slutt, 7 dager før fødel, fordi jeg fikk panikk over vekstkurven... Min bror var nesten 6 kg da han ble født, og jeg var redd det samme ville skje med meg. Men min lille gutt kom 2 dager over termin og var 56 cm, og stusslige 3775 gr...

Denne gangen har jeg bedt om tidlig ultralyd, og vil nok grine meg til det om jeg ikke får det, for jeg har virkelig panikk for å "drasse rundt" på et dødt barn inni meg en gang til! Har på følelsen av at barnet lever ennå, men vil bli sikkrere. er 8+1 i dag, Vil nok prøve å vente til uke 10 om jeg føler meg frisk og rask, og så er det jo julen som kommer så brått snart:) Lurer på å fortelle om graviditeten til folk på julaften (uke 11) evt nyttårsaften. Lite kjekt med en SA etter dette, pga dødt foster...

Hei...

Skjønner at du lurer, for det er mange som har tatt tidelig ul. Sjøl er jeg 9 uker på vei i dag, og har allerede hatt 3 ul. Dette fordi jeg 30august ble opperert for exu (svangeskap på utsiden av livmor). Så hadde jeg bar en mens før jeg var gravid igjen. Så første ul var når jeg var 5+5, dette for å se at det lå der det skulle, andre og tredje ul ble tatt når jeg var 7+1 og 8+4. Dette for å se at ting var i orden og uttviklet seg normalt med tanke på at jeg ble gravid så fort etter oprasjonen. Men nå må jeg vente til den i uke 18 før jeg får no flere....

Lykke til!!!

Klem klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...