snuppetupp 07.02.07+09.02.08 Skrevet 29. november 2006 #1 Skrevet 29. november 2006 Hvor langt har der kommet med babyhandlingen... ferdig eller? Sykehusbag, pusset opp rom ??? Forbered dere til fødselen? osv.. osv....????
HappyGloria Skrevet 29. november 2006 #2 Skrevet 29. november 2006 Hei! Jeg har handlet en liten sparkebukse - that's it!!! Har mer enn nok å gjøre med sønnen min på 16 måneder, så har ikke hatt tid og/eller anledning til å shoppe/forbedrede noe særlig til snuppa kommer. Sykehusbagen pakket jeg midt under riene sist gang, og det var ikke noe særlig kos så den skal jeg pakke ferdig en eller annen gang i januar, tenker jeg. Tror kanskje jeg drøyer all shoppingen til januarsalget også. Hehe Du da? Hvor langt har du kommet?
Anonym bruker Skrevet 29. november 2006 #3 Skrevet 29. november 2006 Hei. (Har termin et par dager før deg..) Har det meste fra før, men det ligger på loftet - usortert... Må vel vaskes og sorteres en gang i januar, tenker jeg. Ellers så har jeg kjøpt voksipose og bilsete på salg i høst. Måtte slå til når det var over halv pris i avslag. sykehusbagen pakkes et par dager før termin. Pakker den sikkert om den dagen jeg må reise til føden uansett. Siden den nye skal sove sammen med oss i et par år, er det ikke behov for noen oppussing av babyrom.
Tokka Skrevet 29. november 2006 #4 Skrevet 29. november 2006 Har det meste jeg trenger i hus nå, har fått låne mye klær og utstyr, og har kjøpt vogn, bilstol, bleiebøtte, skinnfelle og stellebord. Tenkte det var greit å få gjort mens jeg ennå er i form til det. Tenkte jeg skulle vaske klærne når jeg kommer hjem etter jula hjemme hos mor og far, og da også begynne så smått å ordne med diverse, som å sette opp senga, få satt sammen vogna osv. Har ikke noe barnerom så ikke noe opppussing her i gården! Sykehusbagen blir nok ikke pakket før jeg er fødeklar! Ellers har vi ønsket oss noe ulltøy til baby til jul, ull-lue, jakke, strømper og bukse, babytepper osv. Sjampo, sinksalve og sånt har vi ikke ordnet ennå. Heller ikke amme-bh og ammegenser, dårlig utvalg her jeg bor. Tror jeg drøyer brystpumpa, er jo ikke sikkert jeg trenger det. Vet ikke jeg, tror jeg har det meste, men.... vet aldri. Har ikke hatt tid til å ordne så mye med det på grunn av eksamenslesing. Termin 13.02.07, men tror h*n kommer før tia.
Gjest Skrevet 29. november 2006 #5 Skrevet 29. november 2006 Har termin 6/2 og så langt har vi ordnet med barnevogn, bilsete og seng. Har også fått masse tøy av venner/søsken som er ferdige med å ha barn, så til nyfødt trengs så og si ikke tøy, men har tenkt å kjøpe inn litt i undertøy i ull for det er kjekt om vintern syns jeg. Vognteppe er jeg i gang med å strikke og får låne saueskinnspose til nyfødt...Ganske mye er i orden føler jeg. Er nok desverre typen som ikke klarer å vente med å få ting gjort...var stressa med tanke på tid allrede i august jeg Når det gjelder forberedelser til fødselen vet jeg ikke helt hvordan jeg skal gjøre det siden jeg er førstegangsfødende. Jeg har lest en del, spurt folk som har født før om råd...lyttet både til skrekk- og solskinnshistorier. Tror jeg dropper kurs, har ikke funnet noe som har fristet. Den berømte bagen har jeg derimot nesten ikke ofret en tanke enda...Den pakkes over jul tenker jeg
Har den kuleste jenten på 3 Skrevet 29. november 2006 #6 Skrevet 29. november 2006 Hei! Begynner å få ting på plass nå, det eneste jeg mangler av "store" ting er voksipose. Håper den kommer på salg i januar. Ellers mangler jeg mye av småplukket, som klær, flasker, smukker, noen tepper osv. Jeg har en handleliste som jeg stryker fra etterhvert. Vi har vogn, seng, vugge, bilsete, bæresele, stellebord, lammeskinn + div div. Barnerommet har vi begynt på, men stresser ikke:) Jeg har skrevet liste over hva jeg skal ha med i baggen, i tilfelle det må skje fort av en eller annen grunn. Hvis ikke, pakker jeg i midten av januar, tenker jeg (termin 13.02). Går på Gravide-yoga, som innebærer bl.a. pusteøvelser og avspenningsteknikker. Tror det kan komme godt med. Ellers tenker jeg ikke så mye på selve fødselen enda. Bare vet at jeg gleder meg:)
jeg&sambo er foreldre Skrevet 29. november 2006 #7 Skrevet 29. november 2006 Jeg har termin 18 feb og har vel ordna det meste tror jeg. I høst fikk vi både vogn, seng, bleiebøtte, sengetøy og endel klær gratis. Også har jo mormor drevet å sendt eskesvis med klær, som hun bare MÅTTE kjøpe!Selv om jeg har presisert at jeg ikke har plass til halvparten:)Barnestol skal vi ha via IF barnestolsavtale og også da forsikring til gutten vår. Her i gården blir det ikke noe barnerom det første året ihvertfall, så der slipper vi å stresse med å pusse opp og sånt. Sykehusbagen har jeg ikke ofret en tanke, men den skal vel ordnes en gang:)Ellers så prøver jeg å skrive ned ting jeg kommer på etterhvert, så får jeg ta det når det kommer penger inn på konto.Må jo ikke glemme at det er jul snart også
Sgt sweetie prøver på en til.. Skrevet 30. november 2006 #8 Skrevet 30. november 2006 Er godt på vei med handlingen. Har seng, vugge, stellebord, grind, 2 vogner, masse klær, vippestol, tripp trapp stol, sengehimmel, madrass, voksipose, ammeinnlegg i ull 3 par, vaskeservietter, børste, div. salver og natusan produkter, flasker, smokker, babycall, leker, lammeskinn, sengetøy, pledd, håndklær Ja det var vel det jeg kom på i farten. Barnerommet tar vi en gang i januar, og baggen blir vel pakket slutten av jan, førsten på feb.
verja Skrevet 30. november 2006 #9 Skrevet 30. november 2006 Hei Snuppetupp! Har termin samtidig som deg:-) Handlet en del; vogn, bilstol, voksipose. Fått masse klær fra naboen som har en gutt på 3mnd. Låner stellebord hos svigerbror, får seng hos mamma. Barnerommet begynner vi snart å pusse opp. En helgs arbeid eller så. Dette er førstemann, så vi har god tid - ingen andre som krever vår oppmerksomhet. Stresser ikke så veldig med handling. Bag'en til sykehusoppholdet pakker jeg etter jul. Tips til andre: gå på www.finn.no. Mye pent brukt babyutstyr der til billig penge. Har kjøpt to voksiposer til langt under halv pris, samt nye dr. browns flasker. Utrolig hvor lite ting egentlig trenger å koste:-)
Gjest Skrevet 30. november 2006 #10 Skrevet 30. november 2006 Hei hei Ehh.. hakke gjort så mye enda jeg! Vi har nettopp kjøpt oss hus, og stuene er ikke ferdig ennå, barnerommet skal vi male og møblere når vi har flyttet inn... Vi har kjøpt vogn da, så den er klar og venter... Og ellers har vi kjøpt og fått masse klær til jenta. Og jeg har kjøpt babycall og ammepute... Det var det! Om ei uke skal vi handle inn resten til jenta... Sykehusbeggen pakker jeg også etter jul, da henger jeg også opp en liste på kjøleskapet med viktige tlfnr. og en huskeliste for samboeren. Jeg har termin 1.feb.. så nyttårsaften sitter jeg og smiler, da kan jeg endelig si ei siste måned igjen!
FrøkenLykkelig og 2 søte små Skrevet 30. november 2006 #11 Skrevet 30. november 2006 Huff.. nå fikk jeg helt panikk... jeg har termin 6 eller 14 feb og har ikke noe klart. Har kjøpt vogn, stellebord, seng og skap, men jeg har ikke henta noe a det, alt står på lager ute i butikken. Jeg har ingenting klart jo.. omg.. jeg tror jeg må sette meg ned me ei liste og komme igang!!
snuppetupp 07.02.07+09.02.08 Skrevet 30. november 2006 Forfatter #12 Skrevet 30. november 2006 Like måte her Lisa+LilleGutt<3 Fikk litt panikk her selv... Har bare vogn, lammeskinn og klær jeg... Så nå ser jeg at alle jentene har begynt, så jeg må nok seriøst komme i gang nå...
Hjemmemamma_for_tiden Skrevet 30. november 2006 #13 Skrevet 30. november 2006 Hei! Jeg har liksom sett for meg at jeg skal handle inn etter jul, må liksom få jula unna først. Har kjøpt litt småtteri, et par sokker og en joggedress, i går kjøpte jeg ammeinnlegg og ammekluter. Må handle inn vogn, bilsete, stellebord, vippestol osv etter jul..Men har planlagt og tenkt litt inni hodet hvilke løsninger vi skal ha. Da går det mye kjappere å handle! Ikke noe stress her i gården, må jo spare litt på redebygginga og heller kose meg med juleting først!! (MEN GJETT OM JEG GLEDER MEG TIL Å LAGE ALT KLART ?? ) Klem fra
jeje nr2 har kommet:) Skrevet 30. november 2006 #14 Skrevet 30. november 2006 Har seng, vogn å bilstol klart jeg, ellers har jeg fått litt bodyer nattøy, men d er i ganske stor størrelse så må vel handle litt mer i mindre strl.. orker ikke å stresse er jo lenge til enda, tia går sikkert fort, men ikke så fort.. Januar er jo en lang mnd.. synes jeg da.. alltid hatet januar.. .. sykehusbaggen ja.. hehe.. ser ikke for meg at den bli pakket før i februar.. Har termin 11 feb.. Satser på å finne mye fint på januar salget jeg... Er ikke forberedt på å få før tia.. d trur jeg er skummelt da trur jeg mange kan bli skuffet... Eller så er det bare kos med den voksende stooore magen.. Er i topp form med masse energi.. gleder meg bare for hver dag som går=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå