Anonym bruker Skrevet 29. november 2006 #1 Skrevet 29. november 2006 Er du her fortsatt? Hvor fort etter aborten satt den nye spiren?
Solskinnsjenta Skrevet 29. november 2006 #2 Skrevet 29. november 2006 Hei. Jeg hadde sa 30 oktober, da var jeg 4+4. Jeg fikk positiv test på fredag 24.nov, altså litt over tre uker etter aborten. Hadde negativ test i mellomtiden, så vet at dette er "ny" graviditet, og ikke rester etter den forrige. Jeg brukte el-tester til å finne el, og hadde masse sex rundt el! så den satt på første forsøk den =) Lykkelig nå.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2006 #3 Skrevet 29. november 2006 En solskinnshistorie midt oppi elendigheta - så fint at det har ordnet seg for deg så fort! Hvor lenge blødde du etter SA'en? Er på EL-jakt, selv... Veldig godt å høre at det lykkes for andre! Blir vel tidli UL på deg nå da?
Solskinnsjenta Skrevet 30. november 2006 #4 Skrevet 30. november 2006 God morgen. Jeg blødde ikke lenge. mye blod i to dager, og lett blødning/spotting i to-tre dager etterpå. Legen min sa at de ikke tilbyr mer oppfølging før man har hatt to sa. Ble skikkelig skuffa. Har enda ikke tatt stilling til om jeg skal bestille privat ul. Det er jo ganske dyrt, og som student er økonomien noe trang. Men har bestemt meg for å ta det mer med ro denne gangen. Har kuttet ut trening for en stund - går tur i stedet. Pleide å trene styrke to ganger i uken. Har også kuttet ut allergimedisinen min, samt gitt opp tørket frukt (favorittsnacksen min), siden papaya er abortfremkallende. Vet jo ikke om det var noe av dette som gjorde at jeg mistet forrige gang, men blir jo litt paranoid når sånt skjer. Lykke til med EL-jakta. ((klem))
StoltMammaForFørsteGang Skrevet 30. november 2006 #5 Skrevet 30. november 2006 Jeg har tro på at hvis spiren sitter så sitter den, men det er klart man vil gjøre alt man kan for å påvirke - selv om man ikke vet om det hjelper. Jeg syns du skal unne deg å ta det med ro - det er ikke lenge siden du hadde en kjempetøff opplevelse, så det er det eneste riktige å gjøre. Jeg håper inderlig at spiren din sitter denne gangen!!!!!!!! Du må ha hatt EL ca 10-12 dager etter SA du da? Mine blødninger (spotting) var ikke ferdig før etter 14 dager, så vi kom ikke i gang med samleier før da. Er redd EL hadde vært, men det finner jeg vel ut om noen uker forhåpentligvis. Har noe symptomer fra høyre eggstokk i dag, som stikkinger, lurer på hva det er. Blir så enormt bevisst alt som skjer i kroppen... Lykke til videre - jeg vil snike meg inn på 1.trimester og se hvordan det går med deg. *klem, klem*
StoltMammaForFørsteGang Skrevet 30. november 2006 #6 Skrevet 30. november 2006 I Tromsø er det forresten gratis med tidlig UL privat. Kanskje det finnes slike muligheter hos deg også?
Solskinnsjenta Skrevet 30. november 2006 #7 Skrevet 30. november 2006 Har ikke hørt om gratis tidlig ul her i trondheim. Tror egentlig at det går bra å vente. På mange måter tror jeg det er vanskeligere å takle sa/ma hvis man har sett hjerte slå allerede. Har vel kanskje bestemt meg for å vente til ordinær ul. Får se hvordan jeg føler meg om et par uker gleder meg uansett til jeg har gått 8 uker. Da er visst sjansen for sa gått ned kraftig! Takk for støtte og tanker. Det er helt fantastiske jenter her inne! ((klem))
Anonym bruker Skrevet 30. november 2006 #8 Skrevet 30. november 2006 Hei! Har et spørsmål til Håpefull28. Hvor får man gratis tidlig ul i tromsø? Håper du er her enda...
StoltMammaForFørsteGang Skrevet 1. desember 2006 #9 Skrevet 1. desember 2006 Solskinnsjenta: Situasjonen er litt annerledes for meg, for jeg hadde et blighted ovum. Dvs at jeg har abortert så tidlig at embryoet aldri har fått utvikle seg, men kroppen fortsetter å opptre som om den er gravid - hcg stiger, livmora vokser, svangerskapssymptomene vedvarer... Livmora mi var tom. Så jeg vil nok ta tidlig UL for å slippe å tro at jeg er gravid et helt trimester - for så å få vite at kroppen har lurt meg. Liten sjans for at det skal skje igjen, men likevel. Jeg håper masse for deg!!!!! Anonym: Jeg var på GynConsult hos Fareth. Tror årsaken til UL kommer litt an på hva en må betale/om en må betale - men uansett har jeg oppfattet at det ikke er så dyrt. Fin fyr, han Fareth, forresten - selv om han ikke akkurat hadde gode nyheter til meg. Lykke til!
Solskinnsjenta Skrevet 1. desember 2006 #10 Skrevet 1. desember 2006 Da skjønner jeg absolutt at du ville ha tidlig UL, Håpefull. Hvordan fant du ut at du hadde blighted ovum?
StoltMammaForFørsteGang Skrevet 2. desember 2006 #11 Skrevet 2. desember 2006 Jeg hadde bestilt tidlig UL - min samboer og jeg hadde bestilt hotellweekend og skulle ut og feire med en bedre middag, for vi trodde jo at vi skulle få se et lite hjerte som slo. UL var bestilt to uker i forveien. Noen dager før UL begynte jeg å spotte brunt, og samme dag som UL var det blitt friskt blod. Så vi forberedte oss selvsagt på at det kunne bety at noe var galt. Forberedt blir man aldri.... Og vi var på sykehuset natta over i stedet for på hotell, snakk om nedtur!!!!!! Tre uker og en dag siden i dag.
Solskinnsjenta Skrevet 2. desember 2006 #12 Skrevet 2. desember 2006 Skikkelig nedtur, det ja. Håper det går bedre med dere nå. Har dere begynt å prøve igjen, eller vil dere vente en syklus eller to? Krysser fingrene får at spiren sitter ordentlig neste gang.
StoltMammaForFørsteGang Skrevet 2. desember 2006 #13 Skrevet 2. desember 2006 Det går mye bedre med oss, og vi prøver igjen nå med en gang. Føles riktig! Har ikke så stor tro på at vi vil bli gravid igjen med det aller første, men vi vil i alle fall ikke la sjansen gå fra oss - om den finnes!
Solskinnsjenta Skrevet 2. desember 2006 #14 Skrevet 2. desember 2006 Sender deg masse babystøv, da =) **************************************** **************************************** **************************************** Lykke til!
StoltMammaForFørsteGang Skrevet 2. desember 2006 #15 Skrevet 2. desember 2006 Jeg tar i mot alt jeg kan få, og ønsker deg også lykke til videre - gleder meg til jeg også blir gravid igjen. For før eller senere skjer det!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå