Gå til innhold

Forstoppelse, hva hjelper?

tulleku *Oda-06 Alma-09*

Anbefalte innlegg

Har gitt henne litt sviskesaft siden mandag nå, men venter fortsatt på den store virkningen av det. Hun er 12 uker.

Lille glade snuppa er blitt lille sutra og presser og styrer med magen, gode tips mottas med takk.

Har forøvrig ikke spist noe unormalt selv..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7286765-forstoppelse-hva-hjelper/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her går det gjerne 10-12 dager mellom hver gang vesla har avføring... Merker at hun av og til strever litt på slutten. Helsesøsteren anbefalte sviskesaft, men jeg har ikke prøvd, ettersom det kom like etterpå. Men hun sa at så lenge avføringen var gul og "fin", så var det ikke noe problem at det gikk opp mot 14 dager mellom hver gang :)

Det har kommet mye hardere avføring ut. Den er litt mørkere enn tidligere også, vet ikke om det har noe å si.. Avføringen er også mye mer "kornete" enn før... hun er 12 uker, husker ikke om jeg skrev det i hovedinnlegget..

Hvis hun KUN faar morsmelk og det kommer harde ting ut saa skal du ta med deg barnet til legen, helst i dag. I sjeldne tilfeller skjer dette og kan vaere en medisinsk sak, noe feil med tarmmuskulaturen. Ta med en baesjebleie og ta den med til helsesoester ihvertfall! Det skal ikke vaere saann!

Har hun faatt noe annet (mme?) saa hender det at de trenger malt sammen med flaska. 1-3 ts i doegnet leste jeg noen plass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...