Gå til innhold

Dere som har hatt en spontanabort!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok det lang tid før blødningene stoppet ?

Gikk det lang tid EL og syklusen kom i gang igjen?

Har noen blitt gravide med en gang etter en spontanabort?

Legen ga oss klarsignal til å begynne med en gang i og med at vi slipper utskrapning?

Uff , er så lei meg jeg nå!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uff, stakars deg....

men håper det kansje trøster litt att det er ganske stor sjanse for å bli gravid med en gang etter sa...

mange trøste klemmer til deg...

Skrevet

Hei!

Jeg hadde en spontanabort i uke 13 for noen år tilbake, skullle egentlig hatt tvillinger... Kjempetrist og tungt, så jeg føler med deg!!!

Blødde vel ei ukes tid.

Fikk også klarsignal om at det var bare å sette igang med det samme. Å gjett da - 3 uker etterpå var jeg gravid på nytt =) Fikk ei flott velskapt jente, så det er håp =)

Lykke til videre med prøvinga!

Klem=)

Skrevet

Jeg hadde blødninger i ca 1 uke etter spontanabort. Jeg fikk normal syklus etter det. Har hørt det er lett å bli gravid igjen etter det, men jeg prøvde ikke igjen, ikke før nå da

Skrevet

Ja, jeg har også hørt at det er stor sjanse for å bli gravid igjen med det samme!

Veeldig tøft dette her! :-(

Gråter bare nå jeg måtte skifte nicet mitt! :-(

Skrevet

hei!

Det var ikke kjekt å høre:( jeg hadde en ma for tre mnd siden. Kroppen ordnet opp selv. Fikk faktisk positiv graviditetstest for 2 timer siden. Jeg hadde sykluser på 4-6 mnd. så jeg er ikke helt sikker hvor langt jeg er på vei nå.

Jeg ønsker dere lykke til, kos dere og ikke hopp i sengen kun får å lage barn.

Lykke til, det går nok bra

Skrevet

Jeg mistet i begynnelsen av oktober, og føler veldig med deg. Dette var mitt tredje barn og det var så uventet å miste - jeg hadde liksom ikke tatt muligheten helt innover meg, siden jeg hadde klart dette før.

Jeg blødde i noe mellom en uke eller to. Mensen fikk jeg etter fem uker (vanlig mellom 4 og 6). Er nå i min første skikkelige prøveperiode og fikk eggløsning etter 17 dager, mot mine normale 13-14.

Du må bare sette igang med å prøve, det er mange som blir gravide før skikkelig syklus er i gang. Litt vanskelig å fastsette termin da, men det klarer du med hyppige graviditetstester.

Du har det vondt nå. Ikke bare er psyken litt ute av kontroll, det fysiske virker også inn. Jeg var mye mer deprimert enn jeg følte meg... Hormonene gjorde meg sengeliggende. Jeg orket ikke å stå opp av senga, var bare helt knust.

Ønsker deg det beste i tiden fremover - og en kjapp ny graviditet.

Skrevet

Jeg mistet da jeg var 4+ 4 den 30.oktober. Blødde vel tilsammen i 4 dager, kraftig de to første, og så mindre de to neste.

Jeg fikk også klarsignal om at det var greit å prøve med en gang.

Jeg kjøpte el-tester og fant el den dagen den skulle komme utifra normal syklus (før graviditeten)

Vi hadde masse sex i dagene før og rundt el, og jeg fikk positiv graivditetstest forrige fredag =)

Så, ja, det går an å bli gravid i første syklus etter sa.

Må legge til at jeg har perioder der jeg er ganske engstelig for at jeg skal miste denne gangen og, men stort sett er jeg kjempeglad for at jeg har en ny liten spire som gror inni meg!

Husk at syklusen kan bli forskjøvet opptil to uker etter en sa, så med mindre du kjenner kroppen din godt kan det være greit å investere i el-tester og teste fra den dagen det er anbefalt ut fra syklus, og fortsette til du får positiv test!

Lykke til!

((klem))

Skrevet

jeg hadde SA i oktober, var da i min 5uke, blødde rødt og klumpete:-(

har ikke vært til legen enda da, er gravid igjen nå og skal til lege på fredag for å få time til tidlig ultralyd.

går utifra han undersøkte deg med ultralyd å så at det ikke var noen rester igjen siden han sier du ikke trenger utskrapning?? det er jo ikke noe han kan se utenifra vettu....

jeg blødde i 5dager.

Skrevet

Solskinnsjenta!

Såå heldig du var!

Håper virkelig det blir slik at syklusen kommer i gang igjen og det klaffer slik for oss også!

Lykke til videre!

Skrevet

Jeg må bare si at jeg vet hvordan du har det. det er så ufattelig trist å måtte oppleve å miste. Om du føler deg klar til å prøve etter å ha mistet, så må du bare gjør det, men forsøk å ikke bli for fiksert, for å glemme spiren. det gjør det mye værre.

da jeg mistet blødde jeg 1ste gang i 5 dager. andre gang i 2 uker, og tredje gang 6 dager. Eggløsning kom nesten like raskt på meg som ved vanlig syklus. det er absolutt håp :-) Jeg ble ikke gravid oppå hverandre. var noen måneder imellom, men for mange klaffer det igjen øyeblikkelig. lykke til!

Skrevet

Snart5barnsmamma? 5pp, kjempe trist å høre!! Opplevde det samme forgje uke:( Vet akkurat hvordan du har det....

Jeg blødde i noen dager, å legen sa jeg kunne begynne å prøve igjen med en gang blødningene sluttet! Har selv bestilt el-tester, slik at jeg kan begynne å teste etter el.. :)

Vet at det ikke er noe trøst, men siden dette skjedde var det mest sansynlig noe gale med fosteret... Å da er det jo på en måte bra at kroppen rydder opp selv..

Mange klemmer til deg og lykke til med prøvingen!

Skrevet

Hei.

Føler med deg. Jeg har to barn, og begge har tatt lang tid å bli gravid med. Men det som skjedde meg var at jeg hadde en spontanabort da vi prøvde få nr to, ( hadde da prøvd i 8 mnd.) etter den sa, så ble jeg gravid etter to mnd. Det var nesten som om kroppen var veldig klar for å være gravid. Så ikke fortvil, jeg tror du vil lettere bli gravid nå.

Men jeg vet det er tøft, og utrolig leit. Unner ingen å oppleve det. Jeg prøvde hele tiden å trøste meg selv med at det er kroppen sin måte å ordne opp i. Noe har nok ikke vært riktig, hvis du forstår hva jeg mener?

Lykke til videre, god klem.

:)

Skrevet

Hei!

Uff det er alltid så trist når sånne ting skjer.

Jeg mistet i uke 4+4 den 19 oktober og blødde da i ca 5 dager + et par dager med spotting. Jeg trodde selv jeg hadde el den 5 november, hvilket antakelig ikke var tilfelle. Fikk tanta på besøk herom dagen så det tok ca 6 uker før mensen kom tilbake.

Men har egentlig hørt om veldig mange som har blitt gravide i måneden rett etter sa. Så vi får håpe det skjer med deg og.

Lykke til og håper spiren sitter fort igjen!

klem

Skrevet

Jeg hadde en SA på tirsdag. Først en for 14 dager siden, da var det den første tvillingen som ikke klarte seg, og nå på tirsdag var jeg på kontroll og da hadde det andre dødt også. Jeg ble lagt inn og fikk en utskrapning. Blødde faktisk bare på tirsdag. Har ikke blødd noe mere etter det.

Skrevet

Trist at du mistet! Håper du snart får ønsket ditt oppfyllt!

Jeg hadde en spontanabort (MA) uke 9 m/utskrapning. Blødde da i 2-3 dager (ikke mye). Så ble jeg gravid igjen med en gang men mistet dessverre i uke 5. Blødde da i 4 dager.

Den første gangen var EL forsinket 4-5 dager dersom jeg regner MA og SA som mens. Den andre gangen ble EL forsinket 1 uke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...