Mamma&LilleKrølle Skrevet 29. november 2006 #1 Skrevet 29. november 2006 Jeg var til JM idag. Hun mente at jeg hadde behov for hvile, da jeg plages mye med hodepine for tiden.Hun mente at jeg skulle ta 8 dager egenmelding. Og om jobben ikke var enig i å bruke egenmelding, så skulle jeg bare snakke med legen min å få sykemelding. Jeg er hjelpepleier uten fast jobb. (får i januar da) Men de neste dagene så har jeg bare jobb fredag og mandag. Jeg får jo penger for de dagene. Men hvordan blir det med resten av uka? Jeg bekymrer meg for at lønna i januar blir dårlig jeg da. Så har jeg krav på noe? Noen som nevnte at de regner sykepenger ut ifra hvor mye jeg har jobba de siste månedene. Stemmer det? Jeg må nok ringe trygdekontoret i morgen.
Gjest Skrevet 29. november 2006 #2 Skrevet 29. november 2006 Hei!!! Så lenge du er sykemeldt så får du kr....men i forhold til permisjon kr så går de tre eller seks mnd tilbake og ser på lønnen din også får du ut i fra det et gjennomsnitt.Det er litt forskjell fra kommune til kommune om de tar tre eller seks mnd....litt knotete forklart men håper du forsto meg....hehe
jippii Skrevet 30. november 2006 #3 Skrevet 30. november 2006 når du er sykmeldt i kun 8 dager er det arb.giveren som utbetaler lønnen din/sykepengene, og da får du kun penger for de dagene som du egentlig skullet jobbe. Når man har gått sykmeldt så lenge at trygdeetaten/nav tar over utbetalingen, sender arb.giveren inn en oversikt over hva du har tjent/hvor mye du har arbeidet, og det regnes ut en gjennomsnittslønn som du får.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå