Anonym bruker Skrevet 29. november 2006 #1 Skrevet 29. november 2006 Noen som har det slik? Småen liker ingenting....."Nei, jeg liker ikke det" er standard UANSETT hva vi serverer. Eneste som spises er brødskive m kaviar, spaghetti (bare spaghetti, ikke saus eller kjøttdeig), ris og selvfølgelig alt av godsaker som vafler, boller o.l. Middag er det HELT nekt på og slik har det vært et halvt års tid. Prøver å ikke stresse m det, men blir nok litt stressa likevel. Noen som har hatt det slik? Går det over av seg selv etterhvert?
Mamma78 til to herlige små:) Skrevet 29. november 2006 #2 Skrevet 29. november 2006 Akkurat slik er det her i gården også Vår sønn er 3 år,han spiste endel forskjellig når han var mindre,men nå er han blitt mer og mer kresen. Vi prøver også ikke å stresse med det,men jeg må innrømme at det stresser meg ganske mye til tider. Han spiser ikke noe frukt og grønnsaker,og det har han heller aldri gjort. Og nå skrumper det inn i hva han liker til middag også. Vi prøver så godt vi kan,og presser han aldri,men jeg merker fortvilelsen er stor av og til.Vi gir han tran-tabletter og sana-sol hver dag,og håper at det kompenserer litt. Han er heldigvis ikke spesielt tynn,men frykter at han mangler noen vitaminer/mineraler. Det rare mer vår gutt er at han fortsatt liker disse middags-glassene fra Nestle,og der kan han spise både erter og gullrøtter! Forstå det den som kan:) Så det hender jeg gir han det innimellom. Vil egentlig bare si at jeg skjønner godt du er fortvilet,men har faktisk ikke så mange gode råd å komme med. Vi har prøvd dette med klistremerker og belønning også,uten at det hjalp noe særlig.Vi får bare håpe at det bedrer seg med tiden:)
kruse knallkul Skrevet 29. november 2006 #3 Skrevet 29. november 2006 AKKURAT slik er det her og, lillegutten spiser kun makrell i tomat på skiven, kun pølser, pizza og spaghetti, kun banan (vil ikke smake på noe annet en gang), liker ikke sjokolade og slikt (heldigvis) og ELSKER babygrøt med litt Frutti, han er 2 år og 5 mnd og har vært slik hele sitt liv, EKSTREMT kresen. Vet ikke om eller når det går over, men jeg håper jo at det bedrer seg med tiden, mine to eldre barn har alltid vært altetenes så det er litt rart å ha en så kresen gutt i hus. Men jeg er en "streng" mor han får ikke andre alternativer når vi har middag, jeg håper jo at han til slutt ihvertfall vil prøve å smake middagen vi har.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2006 #4 Skrevet 5. desember 2006 Vi har en gutt som ikke vil ha brød vi da, mens middag er helt topp. Han elsker frukt også, men brød er altså umulig å få ned. Er ikke så greit når han går i bhg hvor det forventes at alle har med matboks med brødskiver. Han spiser jo nesten ikke noe hele dagen, for han vet at når han kommer hjem så får han middag. Til frokost får vi i hvertfall ikke i han noe brød, så da spiser han gjerne banan og yoghurt. Matboksen er nesten ikke rørt hver eneste dag, bare plukket av pålegget. Til kvelden gir vi babygrøt med frutti vi også, for han vil ikke ha vanlig havregrøt (må jo få i han B-vitaminer på en eller annen måte). Har prøvd mange typer brød og forskjellige pålegg, men ingen faller i smak... Noen ganger har jeg til og med laget omelett og stekte kalkunpølser og puttet i matboksen, og det har jo gått ned. Flere som strir med brødmaten?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå