Gå til innhold

noen som er sykemeldte eller vurderer det snart...?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Forstår godt hva du mener. Nå skal jeg til 1. kontroll hos legen om ei uke, så jeg tenkte jeg skulle bite tenna sammen og holde ut til da. Jeg syns jo ikke at det skulle være noe galt i å bli sykemeldt hvis man føler seg helt utafor og veldig kvalm og trøtt. Kanskje du burde ta en prat med legen og få noen dagers sykemelding og kanskje noen råd til hva som kan hjelpe mot kvalmen?? Akupunktur sier mange skal hjelpe:) Lykke til iallfall og jeg håper at kvalmen og trøttheten gir seg snart for oss begge:)

Hei!

Jeg har vært sykemeldt i en uke, og skal være det til 1. svangerskapskontroll, nettopp fordi jeg er utrolig kvalm og slapp generelt. I tillegg jobber jeg turnus, uten mulighet for tilretteleggesle på jobben min. Så jeg er sykemeldt!

Bare å snakke med legen din, dersom du ikke er helt i form. Går an å være 50 / 50 sykemeldt for eks. :=)

Det viktigste er at du lytter til kroppens signaler!

Lykke til!

Var sykemeldt tre dager forrige uke... på jobb igjen no, får se hvor lenge jeg holder ut... begynner å lure på om jeg har begynnnende bekkenløsning alt... i uke 11.... NEI TAKK!!!! helt sykt vondt å gå å bevege seg...

hei hei...Iallefall om du har en veldig tung fysisk jobb...jeg er hjlpepleier å jobber på et sykehjem,å jeg ble sykemeldt fra dag 1 jeg...har litt bak historie...cyster,problemer m å bli gravid.....osv...men jeg takker høyere makter for at jeg slipper å gå på jobb.jeg er så sykt kvalm at det er nesten lammende.hodeverk,litt men ikke mye trøtt..er foresten gravid m tvillinger..så det kan jo forklare ekstrem kvalmen min...

jeg fikk noen tabl av min lege på ons for kvalmen..postafen 25mg..å det har hjulpet meg veldig...+at jeg går med sånne anti kvalme armbånd hele tiden...

så er du dårlig å sliten er det beste du kan gjøre å få deg noe laaaaaange gode hvile dager...det gjør verken deg eller spiren noe godt,du bare sliter deg ut...akkuratt dette kan du ikke noe for...du er i en tilstand du ikke har kontroll over...nå lever kroppen sitt eget liv,å du er bare tilskuer...så ta deg er sykmeld å slapp av.det fortjener du...

jeg er sykmeldt.

Jeg er veldig kvalm og trøtt jeg også, men er sykmeldt fordi sjefen min trakaserer meg og prøver å mobbe meg ut så jeg slutter selv, for han veit at ikke kan sparke en gravid dame.

dette er utrolig stressende og deprimerende, og det gjør egentlig hele graviditeten til en negativ og trist hirstorie for meg. :( :(

men jeg gleder meg selvsagt til å få barn. :)

Annonse

Dere som bare jobber er såååå heldige! Jeg jobber og studerer, har ikke behov for å sykemelde meg, men ville aldri hatt tid til det uansett. Håper man slipper å bli så dårlig/sliten at det blir behov for å sykemeldes. Men hensynet til den lille i magen veier selvsagt tyngst!

Jeg var sykemeldt allerede før jeg ble gravid, og nå siden jeg ble gravid kommer jeg nok til å gå sykemeldt igjennom hele svangerskapet.

Sist hadde jeg en småtøft svangerskap og fødte 5 uker før termin. Men jobbet mesteparten av tiden.

Og med tanke på at de fleste av oss her inne bare er i 1 trimester så vil jeg anbefale å jobbe så lenge dere klarer.

På en måte ser jeg for meg at dette svangerskapet kan jeg nyte og slappe av og sove når jeg ønsker det, men på en annen side så tror jeg det kommer til å gå sinnsykt tregt for å ikke snakke om hvor godt jeg kommer til å kjenne alle svangerskapstegn.

Når man er på jobb og faktisk må tenke på andre ting går tiden mye fortere...

Men jeg vet jeg kommer til å ha nok å gjøre. Har kommet til uke 8 og har alle vært på 3 kontroller og skal nok på UL og en eller to kontroller til før jul.

Hej,

Sjukskriven sedan dag 1. er i uke 8.

Otroligt kvalm och sliten. pluss att jag har en sjef som inte bryr sig utan bara är sur. Hon har inga barn och ingen type så jag håller ut med tanken av att hon bara er sjalu.

Gruer meg till att gå tillbaka till jobb. huff.

Ble sykemeldt idag... Ble utrolig dårlig på jobb, holdt på å gå i bakken! Har alltid hatt lavt blodtrykk, hadde ganske kraftig bt fall idag.. så nå er det sengen/sofaen på meg i noen dager... begynner å bli rastløs allerede(etter 6 timer syk), har absolutt ikke lyst å gå hjemme!! men bør gjerne roe ned tempoet og tenke litt mer på meg selv og frøet, ikke bare at de vil slite med å få vikar til meg på jobb!

vi tenker for mye på andre jenter, må huske at vi har en eller flere inni oss som skal ha det bra! :)

1. trimester er det utrolig viktig å ta det med ro og ikke slite seg ut. Jeg ble sykemeldt i går på min første kontroll (er nå i uke 9), var borte fra jobben mandag og tirsdag pga at jeg var småkvalmen/trøtt og har en utrolig stressende og slitsom jobb (skiftarbeid). Siste gang mistet jeg i uke 7+3, og denne gangen skal jeg gjøre alt for å ta det med ro, skal ikke stå på slik jeg pleier i hvertfall.

Jeg spurte egentlig bare om å få sykemelding for de to dagene jeg hadde vært borte, men legen var grei og ga meg hele uka. Det kjenner jeg gjør meg utrolig godt. Får slappet skikkelig godt av, og får selv bestemme når jeg skal spise, og jeg må spise ofte, på jobben får man bare en spisepause i løpet av 9 timer.

Jeg har også lavt blodtrykk, men foreløpig har det gått greit.

Jeg tror nok at formen blir stigende etterhvert, i hvertfall i 2.trimester så da blir det nok full jobbing. Ser for meg at 3.semester blir bekkenløsningsplager slik som sist, men håper selvfølgelig ikke det.

Annonse

Jeg er omsider også blitt sykemeldt, etter å ha slitt med tiltagende dårlig form de siste ukene. Uff...Vært noen slitsomme dager på jobb med INTENS kvalme og trøtthet.Endelig skal jeg få tenke på meg selv og formen. Har i tillegg hatt 2 dager med kraftig omgangssyke oppi det hele, og nå er skikkelig forkjølelse i anmasj. Uff. Ingen ende på hva man skal få, jaja...Får bare pleie formen og ALLE symptomene, ikke annet å gjøre. En riktig god førjuls tid til alle dere andre:-)

Jeg har vært sykemeldt i 14 dager, jobbet nå i en uke og skal til legen i morgen igjen. Skal da be om 20-30 % sykemelding for å kunne ta litt kortere dager. Har ingen krefter igjen til familien etter jobb, og er fryktelig kvalm og uvel. Vil bare sove, sove sove.

Var til utvidet ultralyd i går, for jeg har passert 41 år når barnet blir født, og fikk beskjed om at jeg var i uke 11+3. Babyen så ut til å øve på mesterskap i crawl. Armer og bein til alle kanter. Tenk, vi kunne se fingrene til den lille allerede (4,7 cm fra hode til rompe).

Dermed kan jeg takle kvalme og svimmelhet !

Men en sykemelding blir god å ha. Må jo ta frokosten eller lunchen opptil flere ganger, og da er det greit å slippe å stresse.

ja ska ringe legen å høre om det e mulig.er så trøtt for tiden at det gjør vondt.har mest lyst til å sove.jobber som hj.pl,på et sykehjem.uheldigvis har i nokken kollega som stresse noen grusomt mye.før graviditet lot i me ikkje påvirke,men no e i så trøtt,tenker mye på barnet(11uker)alle tenker de "vonde tankene" av og til,i har ikkje overskudd te stress i flere timer på jobben flere dager i uka.ikke hypokonder,men kroppen reagere sånn,føle i ikkje har overskudd te det,føle me så sliten å lite opplagt før eller etter vakt der.har pratet med sjefen,ho e klar over det,skal ha et møte etter jul"løftmøte".e møkkalei.hadde det ikkje vært for de penga hadde i kutta ut..hehe

Hei igjen,

Jeg er fortsatt sykemeldt. Er det når til 2. svangerskapskontroll. Er fortsatt plaget med en del kvalme. Er blitt noe bedre etter at jeg fikk kvalmedempende. Men, men ...

Psyken er veldig opp og ned .. Men motet er oppe :=)

Lykke til videre!

klem!

Hei "Anonym"

Jeg er helt enig med deg at å være gravid ikke er noe sykdom. Men om kroppen sier stopp, så bør man ihvertfall lytte til den. Jeg kan kun snakke for meg selv. Men har vært kvalm hele tiden og ikke spist ordentlig på 4 uker, da er det ikke noe særlig å stå på jobb. Når jeg i tillegg jobber etter rulerende vaktlister ( dvs til tidlig, sen eller nattevakt )

så er det ikke noe særlig.

Men for all del, helt enig med deg!

Man må fortsette med hverdagen for det om man er gravid! Om kroppen klarer det :=) Så lenge humøret er oppe, så er mye gjort, mener jeg selv!

Lykke til videre i svangerskapet!

Klem!

er det mulig!!! litt av et provoserende innlegg vil nå jeg si.

Men, anonym vet vel det selv og det var vel hele hensikten. Høres ut som om du er en sjef som irriterer deg grønn over dine gravide, sykemeldte ansatte...

Kanskje det er sjefen til "AHoleNewWorld", he,he

Hei Nattens Dronning :=)

Helt enig med deg! Haha, ja det skulle tatt seg ut om det var sjefen min! Hehe!

Hvordan er formen din om dagen da? Jeg sliter med en kropp som ikke liker meg om dagen. Sliter med begynnende bekkenløsning og kvalme enda.

Lykke til videre!

Klem!

jeg hadde ikke vurdert det engang om jeg hadde slitt med kvalme, jeg hadde gått til legen min og krevd sykemelding.

jeg er jo heldigvis en av de friske, men det er liksom ikke så veldig mye å "skryte" av det heller. for hverdagen med jobb og familie er hektisk og jeg kunne gjerne tenkt meg å vært en dag eller to i uken hjemme.

ikke det at jeg sier dere som kaster opp og er kvalm er heldige som kan være hjemme, men man skal jo ikke stresse så mye når man er gravid

Men er jo ennå bare 12 uker på vei i morgen så hvem vet hva de 6 neste mnd har i vente for meg.

He he

Sett flere tråder på hvor damene her jobber, og det er klart at mange har krevende jobber med fysisk tungt arbeid og skiftarbeid. Hvorfor tyne seg selv ved å gå på jobb hvis man er i tidlig graviditet og får symptomer på grunn av et skyhøyt hormonnivå? Hva i all verden skulle det være godt for? Mor Norge trenger jo den nye generasjonen, som blant mye annet (og forhåpentligvis mye morsommere) i fremtiden også skal tjene inn den fete pensjonen dagens sjefer forestiller seg at de skal få. Det er altså ingen grunn til at de vordende mødrene skal ofre helsa, bare det å bringe barna til verden og å oppdra dem skulle være mer enn bra nok som samfunnstjeneste..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...