Labbetøs Skrevet 29. november 2006 #1 Skrevet 29. november 2006 Hei. Har ikke født selv enda, men var innom her for å spørre om øyne-blå-sangen. Så dermed denne natusan-våtserviettdebatten. Kan noen oppsumere for lille meg hva som er i veien med Natusan sine produkter? Jeg nærmer meg fødsel, og har kjøpt inn diverse salver og slikt fra natusan slik at det står klart. Bør jeg ikke bruke det????
-carina- Skrevet 29. november 2006 #2 Skrevet 29. november 2006 Er endel Natusan-produkter som ikke er så bra for de små. Spesielt disse våtserviettene inneholder hormonforstyrrende stoffer... :o/
mammmamia ** Skrevet 29. november 2006 #3 Skrevet 29. november 2006 Mange av kremene til natusan er helt greie å bruke, men mange av produktene inneholder mye parabener, som er hormonforstyrrende stoffer som senere i livet kan føre til nedsatt sædkvalitet, problemer med barnløshet og andre hormonforstyrrelser... Nei, du bør absolutt ikke bruke produkter med parabener i, men velg produkter fra f.eks. Babyline (best i test), Aponti eller SebaMed... Se gronnhverdag.no sine sider for mer info om Natusan sine produkter :-)
hemmeligvemmelig Skrevet 29. november 2006 #4 Skrevet 29. november 2006 Hei Du kan se en test av pleieprodukter til baby her: http://www.gronnhverdag.no/artikkel.php?artikkelid=2754#rangering Lykke til!
Gjest Skrevet 29. november 2006 #5 Skrevet 29. november 2006 Tror det var helst var våtservietten de siktet til de som var ute etter meg hehe. Pga at de inneholdt parbener??? som er et tilsetningsstoff for at våtservietten ikke skal råtne. (vann kan råtne). Det er gjort en undersøkelse osm viser at disse kunne gi hormonforstyrrelser. Men det kan mye vi utsetter oss selv og barn for. Snart kan vi hverken drikke eller spise.
Labbetøs Skrevet 29. november 2006 Forfatter #6 Skrevet 29. november 2006 Ok. Våtserviettene jeg har er pampers sine, så det går vel bra da. Anngående de andre tingene er det salve, zinksalve, softwash, babyolje og babylotion jeg har kjøpt. Er de skadelige? Kan jeg bruke dem først, og så kjøpe annet merke neste gang, eller bør jeg kaste de jeg allerede har???
mammmamia ** Skrevet 29. november 2006 #7 Skrevet 29. november 2006 Pampers sine gjorde det like dårlig som Natusan sine, Libero også... Coop sine er de eneste som ikke inneholder noen skadelige stoffer.! Jeg ville kastet våtserviettene og softwashen i hvertfall, disse vet jeg at det er masse parabener i... Du kan jo bare lese bakpå dem og se om det står "methylparaben", "ethylparaben", "propylparaben" eller "buthylparaben" bakpå, da bør du ikke bruke dem... Det koster jo ikke mye å kjøpe nye heller, så neste gang ville jeg hvertfall vurdert Babyline sine produkter, de er de eneste som ikke inneholder noen som helst skadelige stoffer..! Masse lykke til med den forestående fødselen og med babyen :-)
-carina- Skrevet 29. november 2006 #8 Skrevet 29. november 2006 Pampers sine kom heller ikke så bra ut i testen! Ta deg en titt på den linken som ble oppgitt, så ser du hva som fikk gode karakterer. Ikke alt av Natusan var dårlig... Det går vel helt sikkert bra å bruke det du har, sååå skadelig er det vel ikke om du bruker opp det først! Det er vel snakk om daglig bruk i mange år... ) Lykke til med den lille! Vi ser deg vel her inne når h'n har kommet! )
*Kleopatra Skrevet 29. november 2006 #9 Skrevet 29. november 2006 Det er ikke kun Babyline som er uten skadelige stoffer, dette er også Aco, Burts bees, SebaMed og en del Aponti. Mange har forbedret innholdet i produktene sine etter testen til Grønn Hverdag, noe mange tydeligvis ikke har fått med seg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå