Gå til innhold

Sove hele natten av grøt?


Gjest

Anbefalte innlegg

Fant denne artikkelen under 4 mnd artikklene:

 

Ønsker du å gi barnet ditt grøt slik at det sover hele natten? Mange tenker likedan som deg. Erfaringene viser at det er cirka femti prosent sjanse for at det skjer. De andre femti prosentene sover ikke bedre fordi om de får grøt.

 

Hvilket tidspunkt du ønsker å starte med fast føde, er opp til hva som passer deg og barnet ditt. Har dere det greit med bare amming eller morsmelktillegg, kan du godt vente noen uker til. Det er veldig bekymringsfritt å gi bare melk noen uker til enda. Med tanke på barnets ernæring, får babyen alt den trenger gjennom melken. Men har du lyst til å prøve med litt annen mat, er det også greit nå. Barnets tarmsystem er modent for annen ernæring også.

 

Når du starter å gi barnet ditt fast føde, kan det være lurt å gjøre det på dagtid. Det er i tilfelle barnet skulle bli urolig i magen etterpå. Da risikerer du ikke at uroen kommer om natten. Etter at du har sett at barnet tåler maten godt, kan du gi grøten om kvelden. Det er derimot lurt å gi grøten en times tid før barnet skal legge seg. Også små barn sover bedre når ikke magesekken er helt stinn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så fint at du la inn denne her! :o)

Tror jeg skal veie Karsten på mandag og så får jeg se hvordan vekta er, kanskje jeg skal begynne så smått med grøt til neste uke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig oppdaget jeg den linken på venstre side Første Leveår, kan hende jeg er litt treg... men der stod jo masse relevant informasjon om den alderen de er i nå :=)

 

Vurderer jo selv grøt for natte søvnen, men tror jeg venter til vi skal på kontrollen og hører hva helsesøster har å si :=)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...