Gå til innhold

dere som har vært på tidlig ultralyd...


Em`s mamma:)

Anbefalte innlegg

hei, var hos legen i dag.

Er akkurat blitt ni uker på vei sa legen (men hær på bim står det at jeg er i 10 uke, men i babyens 8, hviken uke er det som man bruker da? :)

Har i hvertall fått termin 5 juli 07:),

 

Pga blødning for noen uker siden skal jeg få tidlig ultralyd, regner med at det kan ta en uke eller to til jeg får innkallelse, vil da være i uke 11 ca, blir det innvendig eller utvendig ul?

hva fikk dere se da?

 

Er så spent, håper bare at alt er bra.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vet ikke hvorfor legen sa 9 uker, men hvis 10 er det riktige, så er du 10 uker på vei..

 

jeg fikk tidlig UL i fjor pga av blødninger.. det var innvendig og i uke 11. tror det er innvendig før uke 12..

 

Har hatt blødninger dette svangerskapet også.. Men det er visst VELDIG vanlig..

Denne gangen fikk jeg UL når jeg var 5+5. mente selv at jeg var 6+5, så jeg fikk komme tilbake en uke senere for å se om fosteret da var dødt eller at jeg har feil termin, fordi fosteret var altfor lite til å være nesten 7 uker på vei...

det viste seg heldigvis at befruktningen hadde tatt noe lenger tid, for der fikk jeg se en liten hjerteknuser med en hjerte som banket og banket.. :0) er nå 7+0..

en kjempedeilig følelse å vite at det er i orden..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei...

 

Jeg har allerede tatt to uler og skal ha min tredje i morra.

 

Jeg tok utvendig og innvendig først gangen, da var jeg 5+5. Neste gang tok jeg bare utvendig da var jeg 7+1. Så jeg regner med at jeg får utvendig i morra oxo. da er jeg 8+4. Jeg tror det kommer litt ann på hva man ser etter og åssen tilfellet er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 7+3 og har allerede vært på innvendig UL 3 ganger grunnet blødninger. Jeg ble undersøkt ved Kvinneklinikken på Ullevaal alle gangene. Undersøkelsen gjør ikke vondt, men jeg vil tro det er mer behagelig å bli undersøkt på sykehuset enn hos fastlege:) De er mer vant til slike undersøkelser:) Jeg har blødd mer eller mindre i 20 dager jeg, men fosteret har det kjempebra:) Jeg fikk se hjertet banke for første gang idag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Angående telling av uker:

 

Det er 9 uker og x dager siden siste mens. bim sier da at du er inne i din 10 uke (fordi de 6 første dagene du har mensen regnes som 1. uke, ikke 0.uke).

Legen sier at du er 9 uker poå vei, fordi du har 9 fullgåtte uker, mens bim regner den uken du er i, altså 10.

 

Håper dette var litt oppklarende. Det er ikke lett med disse ukene =)

 

((klem))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apsolutt ikke ubehagelig. Jeg hadde 3 på en dag den 30 august, å det gikk like fint med alle 3, så det er ikke noe å grue seg for!!! Kommer helt sikkert ann på legen, men for meg har det ikke vært no problem!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her står det at du er i din 10.uke (tiende uke), men du er 9 uker på vei og noen dager kanskje. Det er akkurat som at vi er i år 2000 men det er det 3.årtusenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...