Gå til innhold

dere som har vært på tidlig ultralyd...

Anbefalte innlegg

hei, var hos legen i dag.

Er akkurat blitt ni uker på vei sa legen (men hær på bim står det at jeg er i 10 uke, men i babyens 8, hviken uke er det som man bruker da? :)

Har i hvertall fått termin 5 juli 07:),

Pga blødning for noen uker siden skal jeg få tidlig ultralyd, regner med at det kan ta en uke eller to til jeg får innkallelse, vil da være i uke 11 ca, blir det innvendig eller utvendig ul?

hva fikk dere se da?

Er så spent, håper bare at alt er bra.

Fortsetter under...

vet ikke hvorfor legen sa 9 uker, men hvis 10 er det riktige, så er du 10 uker på vei..

jeg fikk tidlig UL i fjor pga av blødninger.. det var innvendig og i uke 11. tror det er innvendig før uke 12..

Har hatt blødninger dette svangerskapet også.. Men det er visst VELDIG vanlig..

Denne gangen fikk jeg UL når jeg var 5+5. mente selv at jeg var 6+5, så jeg fikk komme tilbake en uke senere for å se om fosteret da var dødt eller at jeg har feil termin, fordi fosteret var altfor lite til å være nesten 7 uker på vei...

det viste seg heldigvis at befruktningen hadde tatt noe lenger tid, for der fikk jeg se en liten hjerteknuser med en hjerte som banket og banket.. :0) er nå 7+0..

en kjempedeilig følelse å vite at det er i orden..

Hei...

Jeg har allerede tatt to uler og skal ha min tredje i morra.

Jeg tok utvendig og innvendig først gangen, da var jeg 5+5. Neste gang tok jeg bare utvendig da var jeg 7+1. Så jeg regner med at jeg får utvendig i morra oxo. da er jeg 8+4. Jeg tror det kommer litt ann på hva man ser etter og åssen tilfellet er...

Jeg er 7+3 og har allerede vært på innvendig UL 3 ganger grunnet blødninger. Jeg ble undersøkt ved Kvinneklinikken på Ullevaal alle gangene. Undersøkelsen gjør ikke vondt, men jeg vil tro det er mer behagelig å bli undersøkt på sykehuset enn hos fastlege:) De er mer vant til slike undersøkelser:) Jeg har blødd mer eller mindre i 20 dager jeg, men fosteret har det kjempebra:) Jeg fikk se hjertet banke for første gang idag:)

Annonse

Angående telling av uker:

Det er 9 uker og x dager siden siste mens. bim sier da at du er inne i din 10 uke (fordi de 6 første dagene du har mensen regnes som 1. uke, ikke 0.uke).

Legen sier at du er 9 uker poå vei, fordi du har 9 fullgåtte uker, mens bim regner den uken du er i, altså 10.

Håper dette var litt oppklarende. Det er ikke lett med disse ukene =)

((klem))

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...