Gå til innhold

Snart fem måneder og vil ikke sove i senga si om natta. Hva gjør man?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min sov som en drøm om nettene til han var tre måneder. Da begynte han å våkne oftere. Og ble amming kl elleve, ett, tre, fem og syv. Helt uholdbart for mor! Begynte for et par uker siden med flaske på kvelden , for å gjøre han mettere. Har litt effekt. Men nå, siste uka, vil han ikke sove i senga si når han legges over etter amming. Våkner med en gang og roer seg hos meg igjen. Jeg orker ikke å styre for mye, er stuptrøtt så legger han i vår seng. Men er jo redd det skal bli en dårlig vane. Men kanskje han nå er periode har behov for nærhet. noen som vet hva man bør gjøre? Noen som har det på sammen måte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke du gjør det til dårlig vane. Kanskje han er litt tufs for tiden? Trenger mer kos. Sovner han ikke ved puppen? Du kan jo bare legge han forsiktig sovende i senga hvis han sovner ved puppen. Amme han liggende i senga.

Skrevet

Takk for svar. Jo han spiser på begge bryst liggende i min seng og sovner som en stein. Men våkner med en gang jeg legger han over i sin seng. Enda han da legges på lammeskinn som ikke er kaldt og har varm dyne over seg som han har hatt når han blir ammet. Så føler virkelig at han ikke vil sove alene... Er ellers i fin form, blid og kjempegrei på dagene.

Skrevet

Smokk med en gang han våkner når han blir lagt ned? Du har sikkert prøvd det.... :-)

Skrevet

Ja, prøvd det, men funker ikke : ) Syns det er litt tidlig med "gråtekur".

Skrevet

nå er jo min veldig liten da, men hun ville ikke sove noe annet sted enn vedsiden av meg den første uken, kanskje de første to egentlig, men så kjøpte vi lammeskinn og la i vuggen og da gikk det mye bedre, for da ble det ikke så kladt og bli flyttet.... kanskje han merker tempraturforskjellen.....

Skrevet

se tidl svar, legger han på lammeskinn og dyna er varm : ) Men ellers er forslaget godt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...