Gå til innhold

Ang gravid-bilbelte

Mummimamma - med 2 mummitroll

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

er vel ikke noe galt i å begynne for tidlig heller!!

Men jeg kan anta at fra uke 10 ja ca, eller når livmora begynner å komme over bekkenbenet og ikke er beskyttet av det lengre.. :)

Har ei venninne som var med i bilkrasj når hu var gravid og ikke brukte sånn belte, men helddighvis gikk det bra med hu! :)

hmm det skal jeg ikke svare deg for sikkert, men syntes å huske å ha lest at det er ikke testet for om det faktisk hjelper med gravid-bil belte. er lenge siden jeg leste det men var her inne sidene en plass (1tri)

jeg bruker bare vanlig bilbelte som jeg tar over brystet, den over magen tar jeg bak ryggen. når magen blir såpass stor at den "stikker" ut tenkte jeg at da holder jo beltet seg under magen. det er vel mest usikkert når sela ligger direkte over magen, så hvis du treffer noe så kan sela klemme på livmora eller noe sånt kanskje?? skal ikke svare for sikkert.

Det er faktisk direkte farlig og ulovlig å feste beltet på den måten du gjør snia....... Beltet holder seg ikke på lårene ved en bråbrems / kræsj selv om magen har blitt stor...

Gravidbeltet kan man begynne med så fort man vet man er gravid syns jeg.

Annonse

hmm regna med at det ikke var lovlig, er vel en falsk trygghet i det da. eller får jeg bare la vær å kræsje rett å slett, ser ingen annen vei utav det

;-) neida får vel investere i et gravid belte jeg med, er kjempe viktig med trygghet i bil. det er jo tross alt der de fleste ulykker skjer.

Det var en som skrev på siden her for noen dager siden at Trygg Trafikk valgte å ikke produsere dette fordi det ikke var noe mer trygghet i dette enn vanlige bilbelter. Det KAN jo være noe i det når TT sier det.

Selv tenker jeg på å kjøpe det jeg da.

Fant dette på trygg trafikk sine sider:

Gravid – hva bør man tenke på?

Bruk bilbeltet – det er det sikreste både for mor og barnet i magen. Det finnes enkelt utstyr som styrer beltet slik at det blir liggende under magen. De kan gi en bedre komfort, men har ikke betydning for risikoen for skader i en eventuell kollisjon. Slike beltestyrere kan kjøpes eller leies i barneutstyrsforretninger.

Jeg kjøpte nettopp. Fikk beskjed at det anbefales å bruke det fra du blir gravid til du får selen under magen. Det var den info jeg fikk!

Og så kjøpte jeg den nye typen belte, det som du slipper å ha mellom beina. Veldig greit vis du skla ha kjole/skjørt på. Et lite tips hvis noen skal ut å anskaffe seg et belte.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...