chrisallic Skrevet 29. november 2006 #1 Skrevet 29. november 2006 snuppa mi kan si mamma,pappa,bob bob=bobby undulaten vår,heia,takk takk, voff,pip,gakk
Lilla`83 *snuppa & snuppen* Skrevet 29. november 2006 #2 Skrevet 29. november 2006 mamma pappa tante vov ba = bade ma = mat gokke = dukke do dag = god dag hei nei takk gok = goffa hadet )
Gjest Skrevet 29. november 2006 #3 Skrevet 29. november 2006 mamma pappa henne der de = se nei ja ha det
Anonym bruker Skrevet 29. november 2006 #5 Skrevet 29. november 2006 oj... her sier vi tilfeldig hei. og pap til pappa tror vi..
Kakeåndsen Skrevet 29. november 2006 #6 Skrevet 29. november 2006 pappa mamma gokka=dokka nei nei nei vov vov = hund bæ bae = bade hei hade takk takk tittei
Tredjemann på vei :D Skrevet 29. november 2006 #7 Skrevet 29. november 2006 hmm... begynte å tenke etter nå og har funnet ut at han ikke sier mamma og pappa lenger, hehe. sa det før:) ellers kan han si: -tikk-takk-tikk-takk = klokka -"trytte" = trykke -"dæææj" = der -"ysss" = lys -"tjah, tjah" = tran -"jeeeei" = yeah (som han sier og rekker hånda i været mens han ser i speilet) -"hæ" eller noe lignende i spørrende tonefall -"jaaaa" roper han høyt flere ganger når vi spør han om noe og han sitter f.eks i et annet rom, eller når andre roper på hverandre eller andre prater i tlf. -ellers sier han faktisk "jaja" i småsint tonefall og rister med armene når han nekter på noe:)
Tredjemann på vei :D Skrevet 29. november 2006 #8 Skrevet 29. november 2006 oj, jeg glemte at han sier "uff-uff" når han ser noe skummelt som f.eks. ovner og sånt, og så lager han billyd når han hører, ser, eller andre prater om biler.
winneboo Skrevet 29. november 2006 #9 Skrevet 29. november 2006 Hmm hun har sagt mye forskjellig opp gjennom mnd men har liksom stoppa å sagt halvparten, men det hun sier til daglig er hvertfall: Mamma og pappa(ikke at hun har noe pappa da men..hehe),, Vov Vov og vovva Au Au.... off... Bøøøøøø Se der! Gjerne 5000 ganger daglig..hehe Nei nei nei Oi Hmm det jeg kom på nå hvertfall eller går det mye i blablabla og gågligågli..hehe
winneboo Skrevet 29. november 2006 #10 Skrevet 29. november 2006 Må ikke glemme NAM NAM.. hehe det sier hun hver gang hun spiser..
___ Skrevet 29. november 2006 #11 Skrevet 29. november 2006 Ingen fornuftige ord da hun var på den alderen. Masse nå da ;-)
Curly-mor :) Skrevet 29. november 2006 #12 Skrevet 29. november 2006 Ikke riktig 13 mnd enda, men hun sier; kakka (flaska) hei mamma pappa ty (som i hør) se der tuss (sutten/smokken) babe (bade) dasha (Daniel) koshe (Kim Andre) hadet ysj (lys) bi (bil) nei sjikk (musikk) asje (danse) då (gå) toj (stor) Også går hun og skravler konstant og har lange samtaler med seg selv eller en av oss....! Hadde vært morsomt å forstått hva hun prøvde si innimellom :-) Klemmer fra
Curly-mor :) Skrevet 29. november 2006 #13 Skrevet 29. november 2006 Glemte visst tut og "off" (voff, voff)
Northernlights Skrevet 29. november 2006 #14 Skrevet 29. november 2006 Han sier ikke mye, men han kan si: mamma daddy nam-nam brrrrr (kjører bil når han holder en bil) cookie (kjeks) no (nei)
Northernlights Skrevet 29. november 2006 #15 Skrevet 29. november 2006 og jeg glemte at han sier "hei" =) Han skjønner både norsk og engelsk, og det sies at tospråklige barn er tregere til å snakke. Sier jeg noe om fks brillene hans, så tar han dem av seg...så han skjønner hva jeg snakker om. Og har han bæsjet, sier jeg "fysj, du lukter bæsj!" og da sniffer han med nesa si og rynker på den =) Vittigper!
ღCinnamonღ Skrevet 29. november 2006 #16 Skrevet 29. november 2006 Eh...min er ikke i nærheten av i andre ungene her engang! Sier mamma og pappa, men ikke nødvendigvis til oss, likerå si d bare. Elrs går det i gaggagagagag, bababababa,dadadad,mammama,popoipipip osv.
Gjest Skrevet 30. november 2006 #17 Skrevet 30. november 2006 Eh, han kan faktisk bare si bø og dittdei. Ellers er det mye øhhh uhmmm og peke bevegelser når han vil noe. Ja, ja. Han gikk når han var 10 mnd, kanskje litt mer motorisk sterk enn språksterk... Men det kommer nok, broren sa ikke et ord da han var ett, det står ikke stille nå ihvertfall:)))
Northernlights Skrevet 30. november 2006 #18 Skrevet 30. november 2006 Gutten min som er 8 år, han var utrolig sein til å snakke.Alle på hans alder kaklet ivei. Men han har et ordforråd som er langt,langt fra de på samme alder i dag. Han sier de underligste ting, og har ord ikke mange på hans alder bruker. Så jeg fortviler ikke om denne poden min ikke snakker rent tidlig. Det kommer en dag =)
Trampe79 Skrevet 30. november 2006 #19 Skrevet 30. november 2006 Her går det i mamma pappa baaah (av og til -deh på slutten) -bade baba, eller babababa -ballong brrrr-billyd som tas hyppig i bruk når han leker med bil, ser bil/sykkel og ellers alt som går på hjul på tv eller ute... se dæhhh - der goooh - grøt namnam Ellers babler han mye, gjerne med et tonefall som høres ut som setninger. Vittig er han iallefall!
~chess~ Skrevet 30. november 2006 #20 Skrevet 30. november 2006 pappa baba - mamma putte - navnet på katten borte der den bann - betyr både vann og mann bæ bø pus vov vov tig - tiger eller tigergutt tys - lys gogo - lego bil ellers har han egne ord for grøt, yoghurt, radio osv, men de er ikke mulig å skrive...
Anonym bruker Skrevet 30. november 2006 #21 Skrevet 30. november 2006 Hei Heia Hadet Brr ( som i bil) Bade krch ( kra kra hehehe) Tante Mamma Pappa Nam nam Der Pippip Jippi En merkelig lyd som betyr hund og en merkelig lyd som betyr pus hm kommer ikke på mer....Han sier ikke ordene rent, men vi som foreldre skjønner veldig godt hva han mener
happygrl 23 - liten prinsesse Skrevet 30. november 2006 #23 Skrevet 30. november 2006 ehemmmm.... mamma.. bæppa (pappa) en og annen tilfeldig: hei og hun er nesten 13 mnd gammel.. jaja. hun går som en racer da..! kan løpe og greier...
chrisallic Skrevet 2. desember 2006 Forfatter #24 Skrevet 2. desember 2006 snuppa mi kan også si help (hjelp),som hun har lært av broremann.han sier det hvis snuppa slår av tv.kan også si bø tittit.
bassen2 Skrevet 3. desember 2006 #25 Skrevet 3. desember 2006 kjønner ikke hvorfor dere som har barn som kun sier noe få ord, sier" men ho/han begynte gå tidlig da", "motorisk sett er ho/han langt foran sin tid" etc etc etc..... herregud, høres ju ut som om dere prøver og kompensere opp/ unnskylde for at de ikke prater og sier like mange ord som andre barn, kun for deres egen del..at dere prøver at overbevise dere selv om at de kan sååååå mya annet at det er derfor de prater mindre......Hva er vitsen med det da??? alle barn er forkjellige, og lærer ting i ulike stadier.. syns dere virkelig ikke de får nok konkuranse seinere i livet? kan ikke de bare få lære seg ting i sitt eget tempo ??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå