Gå til innhold

Permisjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha 80% lønn. Er det da 54 uker? Hva med far sine 6 uker? Hva med min ferie? Er dette inni disse 54 ukene el?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Far får minst 6 av dine ja, så det blir 54- 6= 48 igjen til deg, så har du ferie utenom

Skrevet

Da fyller du bare inn i permisjonssøknaden når du skal ha ferie, så forskyves permisjonen tilsvarende. Du har altså 54 uker + 5 uker ferie = 59 uker, - farens 6 uker = 53 uker borte fra jobb :)

Skrevet

Hvis du ikke vil ha noe av ferien overført for å ha tilgode til året etter...

Er ikke alle som har 5 uker ferie..

Mor skal ha permisjon minst 3 uker før termindato (og max 12) og minst 6 uker etter fødsel. Far skal ha minst 6 uker permisjon. Resten av permisjonstida velger dere selv hvordan dere vil fordele. Hvis det ikke er flerfødsel, kan dere ikke ha permisjon samtidig. Det eneste er hvis den ene tar ferie, da kan den andre ha permisjon samtidig.

Skrevet

Må far ta 6 uker permisjon?

Skrevet

Ferie kommer utennom.

da jeg fant ut at jeg var gravid, var turnusen til og med august allerede laget, for jeg tenkte at vi kunne ta ferie til høsten, slik at vi kunne reise til hjemlandet på ferie. tok en uke på sommeren.

resultatet ble at jeg hadde i september 4 ukers ferie igjen. Jeg overførte disse til neste år. Dette er noe som er ganske umulig å få til, å overføre 4 uker til året etter. Men de godtok det, da jeg sa at jeg ønsket å være lengst mulig, hjemme hos babyen min.

Så det vi har er 44 ukers permisjon + 9 ukers ferie til neste år. Er glad for at jeg får være mest mulig hjemme hos babyen min.

Skrevet

I de fleste tilfeller må far ha 6 uker ja, ellers mister dere disse ukene. Det er kun i sjeldne tilfeller mor kan overta fars uker.

Skrevet

okei.. har ikke peiling på dette i d hele tatt jeg:) tenkte å gå skole, men min permisjon går ut i januar, så må da vente til august.. vet ikke helt hvordan vi gjør det da? kan far ta 6 uker mens jeg går hjemme? må velta meg en tur til tk:)

Skrevet

Tror er en rar regel om at far kun kan ta pappaperm mens du er i jobb/skolegang/studier eller i ferie. Hør med tk du, er nok lurest det :)

Skrevet

Faren kan godt ta mer enn 6 uker permisjon. Hvis du kan starte pskolen i januar kan jo bare han ta de siste ukene?

Skrevet

Dette misforsto vi da vi søkte om permisjon. Vi fant ut hvis vi tok 100% og jeg fikk fars permisjon, ville det utgjøre en måned mindre hjemme, men mer betalt, enn om vi valgte 80%.

Her jobber sambo til sjøs, så derfor fikk jeg hans uker. Han er jo hjemme halve året likevel..

Jeg fikk permisjon fra jobben til begynnelsen av Juni, for det hadde vi regnet ut skulle stemme. Fikk så brev fra trygdekontoret at jeg fikk penger til begynnelsen av mai!! Det var jo litt tidlig, ville jo være hjemme lengst mulig!

Heldigvis fikk vi endret dette til 80%.. Problemet vårt nå er at jeg har fått oppsigelse i jobben ( meg + alle mine kollegaer grunnet salg ), så jeg får trygd til slutten av Juli etter endringen, mens oppsigelsen min på jobben løper i juni måned..

Får ikke penger fra begge steder, så håper jobben kan vente en måned med utbetalingen.. Den ene måneden er nemlig dobbelt så mye som hos TK..

Så som de andre sier her: fars 6 uker er inni de 54ukene.. ferien kommer utenom. Hørt fra andre at det er best å ta dette ut etter endt permisjon, at du går rett i ferie. Da kan du være hjemme sammen med far.... har jeg hvertfall hørt andre har gjort:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...