Gå til innhold

Hva skjer om ungene ikke får nok D-vitamin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fy flate! Jeg skulle vært hent for jeg er så suverent flink til å glemme! Men hva kanskje? Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan få rakitt av for lite D vitamin.Sjelden hos norske barn!

Skrevet

Åhh, hva er det?

Skrevet

D-vitamin er nødvendig for oppbyggingen av skjelettet. Mangelsykdommen rakitt eller engelsk syke fører til skjelettsmerter, forsinka vekst, tannproblemer, muskelsvinn, spasmer og økt risiko for beinbrudd. Manglende styrke i skjelettet gjør at særlig lårbeina deformeres av kroppsvekta, slik at den syke blir unormalt hjulbeint. Deformasjon av brystkasse og kranium kan også forekomme.

Skrevet

og for å si det litt enkelt også, det som min helsesøster sa til meg, de blir trøtte av det.. spes nå når det er mørkt ute, eller blir sent lyst og tidlig mørkt , så er det viktig for at de skal få overskudd og ikke bli for trøtte. pluss at det er litt viktigere nå om vinteren siden de får d-vitamin gjennom solen,og når det er lite sol så er det mindre d-vitamin:)

Skrevet

Får vel rakitt da.............

Mine barn har ikke fått en dråpe tran el vit.D. Her er det sunn og god mat også lar jeg de være i sola på sommeren. Babyen self. bare noen minutter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...