Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!! Jeg lurer på hva symfyse målet deres var i uke 29? Jeg er 32cm, og jordmor synes det var kjempe mye over vanlig. Så hun henviste meg til ny ultralyd for å se om det er en kjempe baby eller mye fostervann!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da er vi to. Er 28*2uker og har samme symfysemål som deg. Var til jordmor i dag. Ble henvist videre til sykehus om en uke. Vi vet dog fra tidligere at barnet er lite og at jeg har alt formye fostervann. I forge svangeskap endet jeg opp med ca 6 liter, mot normalt 2 liter. Så jeg vet hva jeg går til. Det trenger ikkje være noe galt med barnet, men hos oss er det vanlig at guttebarna har en tarmfeil. Så jeg går utifra at dette er tilfelle også denne gangen for min del.

Det er bra du får ny ul. Da vil de måle ut mengde fostervann og hvor stor ungen er. De vil også se om barnet har open gane , hjertefeil eller lignende som kan vere bakgrunn for store mengder fostervann. Det legen sa til meg på Haukeland var at det vanligvis bare var en stor unge. Så du har sikkert ikkje noe å uroe deg over. Lukke til!

Skrevet

har ligget jevnt på den røde stripen hele veien, men i dag, uke 31 lå sf på 31, så de skulle følge med til neste gang ettersom det var høyt i forhold til tidligere målinger

Skrevet

er i uke 36 no, men i uke 28 hadde eg symfysemål på 28cm...

men altså.. symfysemålet forandrer seg jo hele tiden, som min som ligger i sete-leie, så har ho av og til hodet rett opp, da sprenger jo livmoren symfysemålet, men når ho bøyer seg litt, så e d plutslig flere cm i forskjell... så d kommer helt an på kordan ungen ligger akkurat når legen måler...

Skrevet

Jeg var også 32 i uke 29, d er mye ja. Har vært på ekstra UL på grunn av d. Nå i uke 35 er målet 36. Det var ikke farlig, bare litt mye fostervann sa jormor. Men jeg får noen eksra ultralyder da, skal på min 4 snart, men det er bare for å sjekke om dem må tappe vann eller noe.

Skrevet

tusen takk for svar! venter spent på når jeg ska på ul nå, spennende å se om det er pga fostervannet, eller en kjempe baby!!

Skrevet

jeg har også høyt sf mål, 29 cm i uke 27 pluss fem. men magen min er ikke spesielt stor, bare lang oppover på en måte. Hvordan er det med dere??

Skrevet

Min var 26cm i uke 29+6. Ligger litt under den røde streken, men har gjordt det hele tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...