Gå til innhold

Står deres barn på beina?


Benni-min

Anbefalte innlegg

Når jeg løfter lillegutt opp på fanget, vil han ikke stå på beina. Er akkurat som en "potetsekk". Når begynner de å ville stå? Han kan heller ikke sitte rett opp-ned på fanget. Må holde veldig fast da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må holde han når han sitter på fanget, men holder å holde i armen og balansen hans egentlig... men klarer ikke stå, mens jeg holder han, mer enn i noen sek. tar vel litt lenger tid før de kan disse tingene?

Eller hva sier dere flergangsmødre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofie holder seg litt oppe på bena når hun står i fanget, men da holder jeg jo henne litt opp selv og. Varer bare noen få sekunder, tror de er nærmere 6-7mndr før de er sterke nok i beina til å holde seg litt oppe selv. Emma på to år var iallfall såpass gammel, men der er jo forskjell fra barn til barn:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde ikke de skulle stå så tidlig...

En venninne fikk høre på helsestasjonen at det ikke var bra at de fikk stå i fanget og gå/hoppe før de hadde blitt litt eldre, til tross for at gårefleksen er der. Det er vel fordi de ikke er sterke nok ennå.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker det når de blir sltne, er jo ikke så lenge om gangen heller, og noen ganger på dagen. Har gjort det smme med mine to andre barn, og tok ingen skade på dem. Men alt med måte selvsagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Karsten står ikke ett bitte-lite sekund engang han. Prøver en gang i blant for å se om han har fått mer styrke i bena, men foreløpig er han også "potetsekk". Virker ikke interessert i å prøve engang.

Men han elsker å sitte! Har ikke særlig balanse, så han må jo holdes godt fast. Når han ligger på gulvet prøver han store deler av tiden å komme seg opp. Så han ligger veldig mye med hodet løftet fra underlaget (mens han ligger på rygg altså). Må være veldig til magemuskler han får, blir sliten bare av å se på, jeg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her står hun heller ikke, men en av ungene i barselgruppen står og han er 2-3 uker yngre enn Maja igjen. Så de er veldig forskjellig... Hun trenger fortsatt støtte når hun sitter på fanget, men begynner å prøve seg på egen hånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen står med strake bein, elsker det. Setter seg ned når han blir sliten da. Har såvidt begynt å sitte noen minutter i babystol. Med mange puter rundt seg og bak ryggen. Så det blir jo nesten som å sitte på fanget da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johanne står hele tiden hun. nekter å sitte i Tummy tuben,skal stå!

Sitter støtt i fanget uten hjelp. Har gjort dette i mange mange uker allerede. Trodde det var normalt jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...