Gå til innhold

Står deres barn på beina?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg må holde han når han sitter på fanget, men holder å holde i armen og balansen hans egentlig... men klarer ikke stå, mens jeg holder han, mer enn i noen sek. tar vel litt lenger tid før de kan disse tingene?

Eller hva sier dere flergangsmødre?

Sofie holder seg litt oppe på bena når hun står i fanget, men da holder jeg jo henne litt opp selv og. Varer bare noen få sekunder, tror de er nærmere 6-7mndr før de er sterke nok i beina til å holde seg litt oppe selv. Emma på to år var iallfall såpass gammel, men der er jo forskjell fra barn til barn:-)

Jeg trodde ikke de skulle stå så tidlig...

En venninne fikk høre på helsestasjonen at det ikke var bra at de fikk stå i fanget og gå/hoppe før de hadde blitt litt eldre, til tross for at gårefleksen er der. Det er vel fordi de ikke er sterke nok ennå.....

Annonse

Karsten står ikke ett bitte-lite sekund engang han. Prøver en gang i blant for å se om han har fått mer styrke i bena, men foreløpig er han også "potetsekk". Virker ikke interessert i å prøve engang.

Men han elsker å sitte! Har ikke særlig balanse, så han må jo holdes godt fast. Når han ligger på gulvet prøver han store deler av tiden å komme seg opp. Så han ligger veldig mye med hodet løftet fra underlaget (mens han ligger på rygg altså). Må være veldig til magemuskler han får, blir sliten bare av å se på, jeg!!

Simen står med strake bein, elsker det. Setter seg ned når han blir sliten da. Har såvidt begynt å sitte noen minutter i babystol. Med mange puter rundt seg og bak ryggen. Så det blir jo nesten som å sitte på fanget da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...