hønsemor Skrevet 29. november 2006 #1 Skrevet 29. november 2006 Jeg har nettopp fått en gutt den 22. november. Jeg lurer på når vi skal til helsesøster første gang og hva som er vanlig. Jeg har noen spørsmål som jeg skulle diskutert med helsesøster. Så viss det er lenge til det er vanlig med den første kontrollen så vil jeg isåfall ta kontakt. Håper noen vet.
Fikk maibaby06 Skrevet 29. november 2006 #2 Skrevet 29. november 2006 jeg var på kontroll 2 uker etter fødsel. HS innkaller når de har fått papirene fra sykehuset, så jeg ble anbefalt å ringe dit selv. Ringte da jeg kom hjem og sa jeg var kommet hjem m baby. Helsesøster ringte meg da neste dag og jeg fikk time uken etter.
Gjest Skrevet 29. november 2006 #3 Skrevet 29. november 2006 Mange steder har helsesøster hjemmebesøk ca 2 uker etter fødselen. De ringer så fort de får papirene fra sykehuset. Hvis de ikke har tatt kontakt innen to uker bør du ringe å si fra.
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 29. november 2006 #4 Skrevet 29. november 2006 Hs ringte meg en ukes tid etter fødsel og første kontrollen var 3-ukers kontroll.
hønsemor Skrevet 29. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 29. november 2006 Skal man ta kontakt selv altså? Det visste jeg ikke. kanskje jeg må ta en telefon i morgen da. hmmm
Vestlandske meierier A/S Skrevet 29. november 2006 #6 Skrevet 29. november 2006 Hos oss kommer hun på hjemmebesøk ei uke etter fødsel, veldig trivelig:) tar med vekta og greier! Ring med ho og hør viss du er usikker?
Gjest Skrevet 29. november 2006 #7 Skrevet 29. november 2006 Jeg ringte helsestasjonen når jeg kom hjem fra sykehuset (de på sykehuset sa at jeg måtte det ). Hs kom på hjemmebesøk når gutten var nesten 3 uker (ble litt forsinka pga noen helligdager). Så var jeg på 6- ukers kontroll etter det.
Fikk maibaby06 Skrevet 29. november 2006 #8 Skrevet 29. november 2006 nei du kan vente men papirene fra sykehuset kan ta litt tid. I likhet med deg hadde jeg ting jeg ville ha snarlig oppfølging på og derfor ringte jeg selv:-)
Gjest Skrevet 29. november 2006 #9 Skrevet 29. november 2006 Hos oss kommer helsesøster på hjemmebesøk 1. el 2. uka. Får da masse informasjon og papirer. Setter da opp time til kontroll. Men får info om at en kan komme til vekt og lengde kontroll når vi måtte ønske det.
Retro-mamma Skrevet 29. november 2006 #10 Skrevet 29. november 2006 Jeg stolte ikke på at systemet fanget meg opp, så jeg ringte selv og sa "hei, jeg har født". Det skader jo ikke å gjøre det :-) De er så busy på helsestasjonen vet du, så sikkert greit å være litt på.
Tiddelidu Skrevet 29. november 2006 #11 Skrevet 29. november 2006 Helsesøster tok kontakt da hun fikk papirer fra sykehuset, og vi avtalte et hjemmebesøk to uker etter fødsel. Jeg syns det var litt lenge å vente, så jeg dro på helsestasjon tidligere for å veie. Glemte å høre vekta hans da vi dro, så jeg var litt spent på hvordan det lå an. Er jo bare å ringe og avtale et møte dersom du vil det.
Guttemamma til tusen :) Skrevet 29. november 2006 #12 Skrevet 29. november 2006 hs var hjemme hos meg 2 uker etter fødsel..avtalte da neste kontroll på helsestasjonen som bla da poden var 6 uker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå