Zupermam Skrevet 29. november 2006 #1 Skrevet 29. november 2006 Har alle dine barn feks sovet på rygg, brukt smokke, ikke samsovet etc? Min vil nemlig bare sove på magen, ikke ta smokke, og elsker å sove i sengen med meg, under egen dyne da. Leser i siste foreldre og barn-bladet at en lege/forsker uttaler at : Mageleie = dødsom... Ekkel lesning , men hva gjør man da? Du har kanskje noen tips/ iallefall erfaring:) Og min pode hadde også hodeomkrets på 38 cm, så et par av dine også hadde det, var 5 kg og hele fødselen var en kjempefin opplevelse:) til tross for str!
Gjest Skrevet 29. november 2006 #2 Skrevet 29. november 2006 Da eldstemann var liten var anbefalingen at de skulle ligge på magen... Så han lå da på magen. De andre har ligget på ryggen eller siden alt etter hva de likte best. Når de har greid å snu seg selv har de fått ligge slik de selv har ønsket. Vi har aldri brukt smokk til noen av våre. Foretrekker å amme ofte i stedet i den perioden de gjerne vil suge mye. Vi samsover med våre til de er 1 1/2 - 2 år. Deretter sover de i egen seng på vårt rom omtrent like lenge. Jeg har tro på å stole på egen fornuft og egne valg heller enn å høre på den ene eller andre eksperten i alle retninger og bli helt forvirret. Ang. fødsler så har jeg også hatt kjappe fine fødsler selv om de har hatt ganske store hoder.
april 06;) + mai 09* Skrevet 29. november 2006 #3 Skrevet 29. november 2006 wow, du er herved kåret til min helt! *bøyer meg helt ned så hodet blir støvete* :-D Vi har bestemt oss for samsoving med minsten til det føles naturlig å slutte med det. Vet ikke når det blir, men det blir ikke før om lenge tipper jeg. Men vi har en, og dere har 8! Jeg er mektig imponert.. ;-) Samsoving er jo verdens deiligste ting (synes jeg nå), så du er jo superheldig som har opplevd å ligge inntil så mange små, herlige barn. Men det setter jo større krav til parforhold og tja, ikke minst blir en "pålagt" at det er en belastning fra samfunnet generellt kanskje. Så igjen; jeg er imponert!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå