Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært ekstrem plaget med kvalme, har vært sykemeldt siden ca 1. september og begynte i aktiv sykemelding ca 1. november. Men nå føler jeg at jeg ikke orker mer, har igjen blitt plaget med kvalme og er utrolig sliten. Trenger så mange dager for å hente meg inn igjen, vet ikke helt hva jeg skal gjøre, det blir jo så kjedelig å gå helt sykemeldt også, derfor har jeg holdt ut så lenge med aktiv sykemeding, syns jo det er kjekt å være på jobb også. Jeg har en jobb der en går hele tiden, vi sitter kun i pausen. Har netopp begynt med akupunktur for å se om det hjelper, og hun anbefalte at jeg sykemeldte meg, hun såg tydelig at jeg var sliten. Er det flere som har gått så lenge på sykemelding? Føler det er bare meg, og at jeg tåler så lite, syns nesten det er litt flaut å ringe jobben å si at jeg blir borte i dag også. Dagene blir jo så lange med ordentlig sykemelding.

Minni76

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke du skal være flau over at du ikke orker å jobbe.. du kjenner jo kroppen din best selv,og vet hva du orker/ikke orker..

God bedring:)

Termin 8.april 2007:)

Skrevet

Jeg skjønner godt hvordan du har det. Jeg har vært 100% sykemeldt i 9 uker nå. Er straks 18 uker på vei og er nå sykemeldt ut februar, mest sansynlig ut svangerskapet. Jeg har bekkenløsning og humper rundt på krykker så det er svært begrenset hva jeg kan ta meg til med. Jeg er drit lei av å glo på stuaveggene mine og er forferdelig selskapssyk.

Jeg er nyinnflyttet på den plassen jeg bor og skal bare bo her fram til sommeren... Dagene er kjempe lange, men de går å et vis uten at jeg helt vet hvordan.

Har desverre ikke noen gode råd til deg. Vi får bare bite tennene sammen og gjøre det beste ut av det. Det kommer jo noe got ut av det til slutt. :-)

Skrevet

jeg har vært sykemeldt de siste 3 ukene, og skal være det ut svangerskapet. sliter med bekkenløsning, og jobben i bhg er ikke akuratt enkel for oss med bekken plager. jeg er også deltidsstudent, nettbasert og bruker tiden til å lese, og gjøre ting som jeg ikke hadde tid til før. (lage album, strikke)

Skrevet

Hei, jeg har vært sykmeldt siden 3 juli. Pga av ryggen, fant deretter ut at jeg var gravid. Prøvde ca 1mnd med 50% sykmelding, men klarte ikke å fungere hverken på jobb eller hjemme. (har en på 2 år)

Er nå sykmeldt fram til 21 des, men blir sannsynligvis sykmeldt til jeg går ut i permisjon. Er dritt lei av å gå hjemme, men vet at jeg ikke klarer å jobbe.. Frustrerende.

Skrevet

Ja, vet hvordan det er. Jeg var sykmeldt fra uke 7 til 16 pga ekstrem kvalme, da gikk jeg ut i 100 % jobb igjen, men det taklet jeg svært dårlig. Selv om kvalmen var nesten over, var vel kroppen utslitt etter over 2 mnd med bare spying, lite mat og drikke, lite aktivitet osv. Jeg holdt ut i 4 uker men var stadig syk. Kvalmen kom tilbake innimellom, jeg fikk alle mulige forkjølelsesting som gikk og hadde masse vondt i hode, nakke og rygg. Nå har jeg fått 50%, men jeg synes ikke det er noe artig å måtte be om det. En føler seg litt som en skikkelig pingle, og pga alle som maser om at "graviditet er ingen sykdom" (gjett om de har vært svangerskapskvalme, ha ha...) så føler man seg nesten litt "snylter" og.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...