Gå til innhold

har noen spørsmål jeg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

1.jeg fødte for 4 dager siden...hadde en grei fødsel og et flott svangerskap...men nå er jeg totalt tom for energi...klarer ikke gjøre mere enn amming og stelling...huset forfaller...er dette normalt?

2.dette er et litt "ekkelt" spørsmål...måtte sy litt etter fødselen...nå er jeg livredd for å gå på do å bæsje...er det noen som har erfaring? er det veldig vondt? begynner å bli temmelig full i magen nå...

sikkert litt rare spørsmål...men har jo aldrig gjort dette før;)

håper på svar;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei hei....

jeg fldte for tre uker siden, og revnet veldig mye og måtte sy masse... måtte i narkose. og jeg er livrredd for å gå på do.... men jeg revnet helt bak og det gikk faktisk greit... tips, kjøp laktulose på apoteket og ta det fire ganger om dagen, så blir du ikke hard i magen.. jeg fikk det på sykehuset også så da gikk det veldig greit. sluttet litt med det og da var det litt ubehagelig sist jeg var på do men ikke vondt... men har begynt med laktulose igjen nå så slipper jeg å være redd. kan ikke holde meg en uke mellom hvr gang, det e slitsomt.

når det gjelder huset så forfalt det rimlig bra her også til jeg fikk igjen energi og klarte og gå igjen.

Skrevet

tusen takk for svar;)

Skrevet

1. Drit i huset og alt du "skulle" ha gjort! Tror du blir mindre sliten bare av det! Kos deg med den lille og nyyyyt tiden, for den bare raser avgårde, kan jeg love deg!

2. Gikk helt fint med meg, men jeg revnet bare litt, da. Var litt redd jeg også, men det var ingen grunn til bekymring :)

Skrevet

Jeg synes jeg begynner å ha littegrann mer energi nå (6mnd)! Hadde kolikkbarn og generell urolig og søvnløs kar. Det er helt normalt i starten. Lite søvn gjør det ikke bedre, vet du. Det går seg til, da. Gratulerer, forresten. :-)

Skrevet

Sevfølgelig er det normalt at du ikke har særlig energi!! Du har jo brukt alle krefter på å føde et barn. Og kroppen din er i forandring, hormoniellt og fysisk. Du skal bare slappe av, amme, stelle, sove og spise. Slik blir det nok en stund framover! Du vil kanskje også merke at du kan få vondt når du går, rører deg osv. alt dette er normalt. jeg hadde også et lett svangerskap og fødsel men var veldig sliten etterpå og litt "skuffa" for at jeg ikke klarte å gå lange turer med barnevogna og forundret over hvor lite man rekker i løpet av en dag.

kanskje du mistet litt blod? sjekke blodprosenten? spis jernholdig mat.

jeg fikk forstoppelse etter fødselen fordi jeg ikke spiste nok fiber. ville også kjøpt laktulose, og spis masse svisker. det er ikke farlig å gå på do, du vil bli overrasket over hvor "normalt" alt kan være.. men det er allikevel viktig å spise mye fiber - har vært så stort trykk på tarmene at det er lett å bli forstoppet.

lykke til - nyt den lille skapningen..

Skrevet

Svarer her også jeg..

Hei :) Jeg fødte 11. nov :)

1. Helt normalt, i alle fall her. Ser ikke ut. Men vi flytter også da, bra plan. Det blir bedre litt etter litt:)

2. Jeg sydde en del, revnet i 3. grad. Fikk beskjed om å ta laktulose, noe ekle søte seige greier som de har på apoteket, for å ikke bli så hard i magen. Jeg gruet meg også skikkelig, men det gikk kjempefint!

3. Ikke farlig, helt vanlig. Er visstnok ikke noe ubehagelig for den lille heller :)

Skrevet

grattis:)

1 drit i huset

2 drikk lactulose, og masse vann!! så går bæsjinga kjempebra:) ikke vondt da.

3 ta tiden som det kommer, ikke stress, det tar tid å bli kjent med den nye babyen:)

Skrevet

Kan du kanskje ringe svigermor eller moren din slik at de kan støvsuge og stryke litt tøy? Jeg satte svigermor til å stryke alle millionene av flanellsbleiene/gulpeklutene til jenta jeg. Hun trodde sikkert jeg var blitt gal som insisterte på å stryke dem, men du vet...hysterisk førstegangsmor.... :-)

Ikke trykk ut bæsjen, bare la den komme (dårlig forklaring). Og kanskje ikke tørke deg med papir - bare sett deg på huk og spyl forsiktig med hånddusjen. Det gjorde jeg i maaaaange uker - og har faktisk aldri følt meg renere. Burde kanskje investert i en bidé? He he.

Skrevet

1. helt naturlig å være tappa for energi... er det rart??

2: husker selv de første gangene jeg skulle på do etter fødselen... grua meg til hver gang! var litt vondt første gangen ja..men blir bare bedre og bedre..hehe:O)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...