Gå til innhold

Når tar jordmor tak i fødselsangsten egentlig?

Anbefalte innlegg

Da er jeg gravid igjen, etter en grusom SA for 6 mnd siden. Selvfølgelig glad for at jeg er gravid, men sykehusopphold med utallige undersøkelser har satt sine spor.

Så jeg klarer nesten ikke å tenke på at jeg er gravid. Hovedgrunnen er at jeg er livredd for fødsel, har alltid vært det. Dette prøvde jeg å nevne for jordmor sist jeg var gravid, men hun mente det var for tidlig å snakke om det.

Denne gangen har fødselsangsten forverret seg, helt sikkert etter de utallige laaange GU'ene på sykehuset ved SA'en.

Er det noen vits å gå til første svangerskaps-kontroll og forvente å bli hørt?

Jeg går rundt med konstant klump i magen. Jeg kjenner også at dette går hardt utover jobb og studier. Hva skal jeg gjøre?

Fortsetter under...

Hm, har jeg skrevet dette innlegget i søvne og byttet nick tro? Dette var ganske likt slik jeg hadde det, og hvis du har samme jm som meg er svaret: Aldri! Hun tok ikke tak i det i det hele tatt, jeg stakk hodet i sanden og "glemte" fødselsangsten... Til slutt måtte jeg bare gjøre noe med saken, jeg skulle jo føde snart, og søkte hjelp på sykehuset. Rakk ikke nok samtaler til å bearbeide, så endte opp m ks her. (Har skrevet masse her + på ks-debatten fra ca juli til september i år hvis du gidder å lese noe av det..)

Poenget mitt:

ikke gjør som meg og stikk hodet i sanda, eller vent på at jm skal hjelpe deg. Hjelp deg selv ved å ta fatt i det nå i stedet:) (Om ikke jm hører deg, kontakt noen andre, enten legen din eller fødeavd på sykehuset ditt. Ofte har fødeavd. egne jm som kan litt om fødselsangst.

Lykke til så mye, og husk at det finnes flere som tenker som deg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...