2 + 1 på vei Skrevet 29. november 2006 #1 Del Skrevet 29. november 2006 Fødte på Ullevål forrige gang, og var for så vidt fornøyd med det. Venter nå nr to og vurderer Riksen for å slippe barselshotellet. Var dårlig oppfølging der, men det at pappa'n kunne være der veide opp syntes vi da. Nå har vi en fra før, og pappa'n må kanskje være hjemme med henne om natten (hun vil bare være 16 mnd). Har liten lyst til å være på hotellet alene, uten noen mulighet for avlastning! Dere som har født på Riksen, var det mulighet for å få litt avlastning feks noen timer om natten? Hvordan var det ellers, sammenlignet med Ullevål? På forhånd takk... Hilsen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7283062-ullev%C3%A5l-eller-riksen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
glad-mam Skrevet 9. desember 2006 #2 Del Skrevet 9. desember 2006 Hei! Nå har ikke jeg født på Ullevål, men jeg var kjempefornøyd med Riksen for to år siden, skal føde der igjen i februar. Jeg likte veldig godt å ligge på barselavdelingen, fikk tett oppfølging ved at jordmor/barnepleier tittet innom uoppfordret, i tillegg til at man selvfølgelig kan ringe på dem når det trengs. Fikk spesielt god hjelp med å få til ammingen, det går sikkert lettere nå når det er 2. gang, men likevel godt med råd. Pappaen reiste hjem hver kveld, men fikk være der så mye han ville hele dagen (unntatt siesta). Jeg synes egentlig det var helt fint, han fikk sove og jeg sov også godt. Selv fikk jeg ikke avlastning om natta, men vet om flere som har fått det. Barnepleierne kan ta barnet ut noen timer slik at mor får sove. Jeg delte rom med en annen, men det gikk helt fint. Er jo snakk om få netter. Følte meg veldig godt ivaretatt og vil mye heller være der neste gang også enn på Ullevåls hotell. Har besøkt flere venninner der, og de har jo også hatt det bra, men jeg satt veldig stor pris på oppfølgingen på Riksen. Og vi drar jo hjem etter få dager, da kan pappaen være tilstede så mye han vil. ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7283062-ullev%C3%A5l-eller-riksen/#findComment-7402320 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå