Gå til innhold

Vannkopper-Arr

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 2 år, har akuratt hatt vannkopper.

Han var veldig plaget med høy feber i 6 dager, og en kropp dekket

av utallinge kopper.

Jeg trodde små barn skulle bli mindre plaget med vannkopper, men han har tydligvis hatt uflaks.(litt rart det der at noen feks. kun får 4-5

vannkopper, mens andre får flere hundre, lurer på hva det skyldes?)

Men uansett, nå er han ihvertfall frisk igjen, og det er jo vel og bra.

Han har fått en del arr(litt dype, nedfelt i huden), etter å ha plukket mye på skorpene på natten.Spe. i ansiktet. Noen med erfaring med sloke arr på så små barn?Vil de bli borte med tiden?

Har selv arr ettr at jeg hadde vannkopper som 9-åring, men håper at siden han kun er 2 år, at han slipper å ha disse arrene livet ut..

Anonym

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min jente hadde vannkopper da hun var 1,5 år, er nesten 4 nå og har fortsatt arr... Lurer også på om det går bort om noen år.. Hun hadde forresten også veldig mange til å være så liten.

Skrevet

Mine gutter hadde vannkopper for 1 år siden.De var da 2 og 5 år.Han på 5 hadde knapt prikker,mens han på 2 hadde ganske mye.Han hadde en god del under bleieområde og der er det arr den dag i dag.. Håper de forsvinner!

Skrevet

Hei

Datteren min på 3 1/2 hadde vannkopper for en måned siden. Hun var veldig plaget på dag/natt tre og var dekket med prikker over hele kroppen. Nektet til slutt å gå på do for det klødde siden koppene var i alle kroppens åpninger.

Vi, etter anbefaling fra legevakten, ga henne en halv allergi tablett og dette gjorde nattesøvnen bedre og kløingen også.

Nå har hun nesten ingen synlig arr og vi er veldig takknemlig for dette. Hva kan så hjelpe på arr?

Hvitvask tror jeg faktisk er med på å bedre dette.

Aloe Vera gele lindrer kløe og bedrer sår healing

Lavendel i badekaret ( gjerne når de er ferdige med koppene da bading kan gjøre at det klør mer - gjorde det hos oss etter bruk av baking soda...). Lavendel olje er sårleggende og bakterie hemmende.

Vi har også brukt lavendel under sterk forbrenning over 1/4 av kroppen hennes og finnes ingen arr etter dette ( forsvant på to dager).

PS! Har også kommet et nytt produkt på apoteket som skal være bedre enn hvitvask. Spray

Håper dette hjalp litt - lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...