ღprinsesse&prins&prinsesseღ Skrevet 29. november 2006 #1 Del Skrevet 29. november 2006 har ammet fram til nå og det har vært for vanskelig. han hylte hver gang når melka begynte å renne, hørtes ut som om han kveltes. det har vært amming hver andre, tredje eller fjerde time. nå har jeg begynt å pumpe og han spiser så sjeldent. han er nesten 7 kg og spiser ca 170 ml kl 5, 12, 18, og 23. noen dager er det litt mer - kanskje en ekstra måltid på ca 50 ml. er dette lite. har ikke vært og sjekket om han legger på seg sånn som han gjorde når jeg ammet. han er rolig og fin med sovinga. det blir nesten sånn at jeg tar flaska i munnen hans mens han sover, dette gjør jeg ca når det har gått fem timer siden sist gang. skal jeg fortsette med det eller skal jeg bare vente til han våkner? det er sånn at jeg akkurat har begynt med pumping, og det er ikke alltid at han tar flaska med en gang men når han sover begynner han å suge nesten med en gang. noen råd??? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7282701-spiser-han-for-lite-2-mnd-baby/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
april 06;) + mai 09* Skrevet 29. november 2006 #2 Del Skrevet 29. november 2006 må innrømme at jeg syntes dette hørtes lite ut ja, men jeg er ikke ammehjelp eller ekspert på noe vis... Som skrevet i et innlegg lenger nede her er den generelle anbefalingen mme (står nedfor her mm, så gjelder visst det og!) per døgn i liter= ant. kilo (beibi) * 1,5. Dvs hvor mye mm din beibis burde ha i døgnet: 7 kg * 1,5 = 1,05 liter. I følge mitt regnestykke spiser din gutt ca 700 ml, dermed kanskje litt lite? Men for alt jeg vet er dette normalt. Huff, ble litt dårlig svar dette. Kanskje du skulle ta en veiings for sikkerhets skyld? Hvor mange våte bleier har han i døgnet. Anbefalingen er minst 5-6. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7282701-spiser-han-for-lite-2-mnd-baby/#findComment-7283202 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå