Anonym bruker Skrevet 29. november 2006 #1 Skrevet 29. november 2006 Vi har vært på PP tjenesten i dag ang ungen vår. Da fikk vi beskjed om at ADHD er arvelig, det behøver ikke være fra far eller mor. Kan godt være lenger bakover. Har selv sagt i mange år at jeg tror jeg har noe, men har aldri tenkt så mye på det. Så nå vil jeg også bli sjekket, det er flere som har det enn man tror.
Budeia82,m/4 jenter:) Skrevet 29. november 2006 #2 Skrevet 29. november 2006 Ja det er nok arvelig ja... jeg har 4 søsken og alle 4 har diagnosene adhd og add, min tante har også fått diagnosen add og min mor er under utredning nå + at frøkna mi har fått diagnosen også, så er mange i familien min ja.
Gjest Skrevet 29. november 2006 #4 Skrevet 29. november 2006 Har hørt at det kan være arvelig ja. Men i vår familie og slekt finner jeg ingen andre enn min sønn.....
Anonym bruker Skrevet 29. november 2006 #5 Skrevet 29. november 2006 Du må huske på at det er flere typer ADHD
Anonym bruker Skrevet 30. november 2006 #7 Skrevet 30. november 2006 Hva mener du med at det finnes flere typer ADHD??? Gjør ikke det. MEn unger kan ha ulike problemer utfra at de har ADHD. MEn det finnes jo andre sykdommere som MBD hvis det var det du mente.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2006 #8 Skrevet 30. november 2006 MBD og ADHD er det samme, bare nytt navn, finnes jo både adhd og add da.
Maia mor til 4 Skrevet 21. desember 2006 #9 Skrevet 21. desember 2006 Ja det er arvelig, men ingen sykdom. ADHD er klassifisert som funksjonshemming.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå