Gå til innhold

Dårlig respons på skravlesiden; MÅ jeg innom fastlege før jeg kan dra til jordmor på kontroll?

Anbefalte innlegg

Jeg fikk ikke time hos fastlegen før over nyttår, fordi damen i telefonen mente at ikke var nødvendig før da. Var inne på sidene til St. Olavs, men eneste jeg fant om svangerskapskontroll, var for kompliserte svangerskap.. Noen som vet hvor jeg henvender meg? :) Bor i Trondheim.

Fortsetter under...

Tror ikke legesekretæren kan nekte deg legetime før hvis du ber om det. Det er lenge til nyåret og de har helt sikkert ledige timer før. Du får syte og klage og si at du er redd, beky,mret, må snakke etc. Eller bare bestille time, du trenger ikke å oppgi grunn.

Jeg vet ikke hvordan det er i Trondheim. Her hvor jeg bor er det åpnet opp for vanlig svangerskapskontroll på sykehuset. Men hvis det finnes en kommunejordmor så kan du sikkert gå dit. Jeg tror ikke du trenger henvisning fra lege for å komme til jordmor.

Lykke til!

Jeg får kanskje ta og kontakte sykehuset direkte, så kan kanskje de henvise meg eller noe sånt. Syntes det var så rart, har et barn fra før, og da fikk jeg time med en gang, var ikke engang spørsmål om hvor langt jeg var på vei..

Tusen takk!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...