Anonym bruker Skrevet 29. november 2006 #1 Skrevet 29. november 2006 I ammetåka tror jeg at jeg blandet noe mme med vann som ikke var kokt. Er det farlig?
Trollet73 Skrevet 29. november 2006 #2 Skrevet 29. november 2006 Det vil mest sannsynlig gå bra. Grunnen til at man koker vannet er jo for å være 100% sikker på at babyen ikke får i seg bakterier. I Bergen hadde man jo store forekomster av gardia-bakterien i drikkevannet. Den gjorde jo at voksne ble alvorlig syke. Jeg vil anta at et spedbarn i verste fall kan dø av sånt. Men det er jo sjelden da.
Villemo&Pjokken Skrevet 29. november 2006 #3 Skrevet 29. november 2006 Det gjør nok ingenting denne ene gangen. Sånn som jeg har hørt det skal vann til mme alltid kokes pga mme pulveret og kjemiske reaksjonen mellom mmepulver og vann. Jeg vet ikke helt hvorfor og sånt, men like så greit å gjøre det så slipper du å tenke mer på det. Men i følge norske barneleger kan du gi babyen vann fra springen når han er 4 mnder gammel, så fremt at du vet at vannet er greit. Dette er da vann som skal drikkes som vann. Vann til mme må kokes
april 06;) + mai 09* Skrevet 29. november 2006 #4 Skrevet 29. november 2006 Villemo & Pjokken: gjelder det også vann til grøt? Dvs at det også skal kokes, selv etter 4 mnd?
Anonym bruker Skrevet 29. november 2006 #5 Skrevet 29. november 2006 Går nok bra det, når mellomste jenta mi ble født fikk hun faktisk lit ukokt vann av den ene jordmora, for som hun sa så har di aller fleste såpass bra vann at det ikke er farligt.
Gjest Skrevet 29. november 2006 #6 Skrevet 29. november 2006 skjer ikke noen verdens ting, så lenge det ikke er veldig mye bakterier i vannet, og det er det jo sjeldent i Norge nå til dags (ja, jeg vet det var det i vann i Bergen en stund, men det var jo unntakstilfelle). på universitetssykehuset her i byen koker de ikke vannet babyene får på barsel. det har vi heller ikke gjort med vannet vi har blandet mme med. vår gutt har fått mme siden han var tre uker, og vi varmer iskaldt vann til lunket i kasserolle og blander i pulver. han fungerer akkurat slik alle andre babyer og er blitt akkurat passe stor:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå