Gå til innhold

Svangerskapspenger?

mill@jenta Fødte Lucas 7/6

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har søkt/fått innvilget svangerskapspenger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytt

Skrevet

Jeg har nå 20% svangerskapspenger, fri en dag i uken. Kommer nok til å bli 100 % fra neste kontroll. Har en relativt tung jobb med mye gåing, løfting og stress.

Var innom jordmor forrige uke fordi jeg ikke har kjent liv på 3 dager. Hun fant hjerteslag med det samme (heldigvis), men sa at stress på jobben og hvis jeg er veldig sliten, så kan det virke inn på aktiviteten i magen. Av den grunn ble vi enige om at det beste var at jeg gikk over til 100 %, jeg vil bare "gjøre ferdig et par ting" først, så vi tar det på kontroll neste uke. Jeg får også masse kynnere når jeg blir stressa og er sliten.

Har du tung/farlig jobb som kan innvirke på fosteret, så innvilger de søknaden om svangerskapspenger.

Skrevet

Jeg har 60% svangerskapspermisjon fordi jobben ikke kan tilrettelegge mer enn 40% for meg. Jeg jobber med utagerende ungdom og får ikke jobbe i miljøet nå.

Skrevet

Jeg får 100% svangerskapspenger, kan ikke utføre mitt arbeid som flyvertinne og er heller ikke syk!

Skrevet

Tusen takk for svarene..

Fikk akkurat vite at arbeidsgiver har fått vedtak hos trygdekontoret på at de ikke skal betale sykepenger i svangerskapet siden de ikke kan omplassere meg. Er sykemeldt, blir nok lenge, så da kan jeg vel søke om svangerskapspenger, ettersom min vanlige jobb ikke er bra for meg eller barnet nå.. Hvis jeg da har forstått systemet riktig ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...