mill@jenta Fødte Lucas 7/6 Skrevet 29. november 2006 #1 Skrevet 29. november 2006 Er det noen her som har søkt/fått innvilget svangerskapspenger?
ormeynglet Skrevet 29. november 2006 #3 Skrevet 29. november 2006 Jeg har nå 20% svangerskapspenger, fri en dag i uken. Kommer nok til å bli 100 % fra neste kontroll. Har en relativt tung jobb med mye gåing, løfting og stress. Var innom jordmor forrige uke fordi jeg ikke har kjent liv på 3 dager. Hun fant hjerteslag med det samme (heldigvis), men sa at stress på jobben og hvis jeg er veldig sliten, så kan det virke inn på aktiviteten i magen. Av den grunn ble vi enige om at det beste var at jeg gikk over til 100 %, jeg vil bare "gjøre ferdig et par ting" først, så vi tar det på kontroll neste uke. Jeg får også masse kynnere når jeg blir stressa og er sliten. Har du tung/farlig jobb som kan innvirke på fosteret, så innvilger de søknaden om svangerskapspenger.
Gjest Skrevet 29. november 2006 #4 Skrevet 29. november 2006 Jeg har 60% svangerskapspermisjon fordi jobben ikke kan tilrettelegge mer enn 40% for meg. Jeg jobber med utagerende ungdom og får ikke jobbe i miljøet nå.
tvillingen Skrevet 29. november 2006 #5 Skrevet 29. november 2006 Jeg får 100% svangerskapspenger, kan ikke utføre mitt arbeid som flyvertinne og er heller ikke syk!
mill@jenta Fødte Lucas 7/6 Skrevet 29. november 2006 Forfatter #6 Skrevet 29. november 2006 Tusen takk for svarene.. Fikk akkurat vite at arbeidsgiver har fått vedtak hos trygdekontoret på at de ikke skal betale sykepenger i svangerskapet siden de ikke kan omplassere meg. Er sykemeldt, blir nok lenge, så da kan jeg vel søke om svangerskapspenger, ettersom min vanlige jobb ikke er bra for meg eller barnet nå.. Hvis jeg da har forstått systemet riktig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå