Anonym bruker Skrevet 29. november 2006 #1 Skrevet 29. november 2006 Tenkte jeg skulle begynne og gi gutten min litt smaksprøver på grøt. Var i butikken i ste for og kjøpe.. Men det var jo ikke så lett.. Var jo flere en en type der selvfølgerlig.. Maisgrøt, havre, og nesle, småfolk..Noen skulle blandes med vann andre mm.. Ente med at jeg ikke kjøpte noe.. Er litt ubestemmelig i disse amme dager.. Noen som kansje kan gi meg litt råd om dette.. Evt fortelle meg hvordan dere gjorde det og hva dere startet med? Hva gjør man forresten når det skal blandes med mm.. Må jeg pumpe meg rett før jeg skal gi grøt???
Mamma til Isaac og Lucas Skrevet 29. november 2006 #2 Skrevet 29. november 2006 begyn med risgrøt eller mais grøt...det som er minst kraftig for den lille magen. ja skal du bruke mm små du pumpe deg først du kan evt bruke mme.
Mamma til Isaac og Lucas Skrevet 29. november 2006 #3 Skrevet 29. november 2006 mm holder i kjøleskapet i to dager fikk jeg beskje om. men det kan kunn varmes 1 gang.
frøken~synge~vil Skrevet 29. november 2006 #4 Skrevet 29. november 2006 Bare pass på at den ikke inneholder gluten! Mais, ris og hirse er glutenfrie..
Benni-min Skrevet 29. november 2006 #5 Skrevet 29. november 2006 fikk beskjed om å begynne med maisgrøt av hs. det var lettest for magen å fordøye.
miss jones Skrevet 29. november 2006 #6 Skrevet 29. november 2006 Jeg startet med maisgrøt. Den er fin for magen. Jeg blandet med mm de første ukene, deretter gikk jeg gradvis over til mme fordi jeg synes det er så tungvint å pumpe.
firemerkersmør Skrevet 29. november 2006 #7 Skrevet 29. november 2006 Jeg har begynt med risgrøt. Gått over på mais nå. Tror han liker den bedre. Blander med mm. Pumper meg hver 3-4 dag. bare smaksprøver enda.
Muffinsmamma Skrevet 29. november 2006 #8 Skrevet 29. november 2006 vi prøvde risgrøt fra hipp. den inneholder mme. Gutten våkna annenhver time hele natta og ble rar i magen.. jeg sverger til hesekostgrøt!! Helios har hirsegrøt, som er veldig næringsrik og du koker den lett selv med vann. Du kan jo bare amme før du gir smaksprøve, å ha mm i grøten er mer for å gjøre smaken "kjent" for babyen. Jeg gad ikke det... Bland litt banan i hirsegrøten så smaker den søtt og godt. det liker alle babyer. også vet du at du gir babyen din en utrolig sunn og bra grøt! den er uten gluten. Neste steg for meg er å lage havregrøt selv. (jeg er litt anti disse kjøpe-grøtene... halvfabrikat og masse rart oppi..dyrt er det også) lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 29. november 2006 #9 Skrevet 29. november 2006 Takk takk takk for masse gode tips.. Da er jeg litt mer informert.. Prøver først mais grøt jeg.. Så får vi se hvordan det går.. Treger litt råd når det er første gang..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå