snuppa_81, ble mamma 23.7 Skrevet 29. november 2006 #1 Skrevet 29. november 2006 Ok å vite litt om hverandre, så tenkte jeg kunne starte en liten liste her.... Selv er jeg 25,5 år (blir 26 til våren), er førstegangsgravid igang med 7.uke, er fra og bor i Østfold, er gift og bor med mannen i enebolig (selveiere). Utdannet sykepleier og jobber som det, men ikke fast ansatt....(det er HARDT å få tilfredstillende og ønsket mengde jobb. Fast stilling er det dessverre nesten ikke noe som heter i Østfold lenger ...hmmm...kjipt.....selv om behovet i helsevesenet er ENORMT....den tragiske politikken og økonomien har dessverre skylda..) Dette var litt info om meg;-) Da kaster jeg ballen videre til alle dere andre "BIM`ere"... Venter spent..
Pooos PoPpEkLaR :) Skrevet 29. november 2006 #2 Skrevet 29. november 2006 Hei! Jeg er 24,5 år, bor i Halden bor sammen med min kjære og min datter på snart fem år (fra tidligere forhold) i en liten leilighet. Vi leier foreløpig fordi vi skal bygge hus på nyåret. Jeg er utdannet barn og ungdomsarbeider og jobber i et 100% vikariat..var tilbudt fast stilling,men fikk høre at det ikke gikk fordi jeg er gravid...(møkkasjef som jeg uansett ikke ønsker å jobbe for.) Trives utrolig godt i jobben med barna. Mange gleder i løpet av en dag!! Ellers er jeg jo gravid (juuuhuu!!) og er i min 10. uke. Sitter mye forran pc'n om dagen...meeen DET er jeg tydeligvis ikke alene om:) Det var meg:)
LilleMy med nr3 Skrevet 29. november 2006 #3 Skrevet 29. november 2006 hei! jeg er 24,5år, bor i Drammen, samboer og ei nydelig tulle på tre fra tidl. forhold. Eier fin og passe stor rekkehusleilighet. Samt hunden Balder. Utdannet sykepleier, ferdig i sommert og har fast 75%. har fått sterke signaler på at jeg rykker opp i 100% fast fra 1.1.07 så vi krysser fingrene. blir mest praktisk mtp permisjon, selv om jeg vil ta tidskonto for å jobbe litt. ikke miste helt det kliniske blikket. Er i min 7. uke og har termin 21. juli. sliter allerede med buksene, selv om vekta har gått 2 kg ned. jeg er kvalm, trøtt og svimmel stort sett hele tida. det var meg, noen flere??
2 tette - med flette Skrevet 29. november 2006 #4 Skrevet 29. november 2006 Er ikke mer enn 20 år jeg da ( bli 21 til våren ) godt igang med uke 8 og bor i Asker i Akershus.. Jeg og samboer leier stor og fin leilighet ettersom det er veldig vanskelig å etablere seg i Asker for tiden ! Er barn og ungdomsarbeider, og jobber for tiden på videregående skole med PU - ungdom
hit og dit Skrevet 29. november 2006 #5 Skrevet 29. november 2006 Hei Eg er 26 år og min samboer er 30 år, me venter vår første og er to måneder på veg. Han er medeigar i eit fiskeoppdrett, og for tida arbeider han med å bygge ut klekkeriet sitt. Eg er utdanna sjukepleiar og studerer no medisin i Ungarn. Når ungen kommer, dersom eg er frisk og rask, skal eg fortsette å studere og han skal vera heime med ungen. Neste år er heldigvis ganske rolig på skulen, men blir det for travelt eller ungen trenger meg, så blir eg enten deltidsstudent eller tar eit år fri sammen med mannen. Me eiger ein leilighet med ein fin hage, og har ein hyperaktiv, men veldig søt, beagel.
AwholeNewWorld Skrevet 29. november 2006 #6 Skrevet 29. november 2006 Hei! Jeg er 24 år og samboer med en herlig mann ( i følge han selv, han sitter her å forteller meg hva jeg skal skrive ) på 26 år, gravid i 6 uke og 6 dager med vår første hjerteknuser. Vi bor i en koselig loftsleilihet på Sofiemyr, rett utenfor Oslo.Kan dere tro det er morro å gå opp 5 etasjer ( uten heis ) når kvalmen er på sitt verste, og enda morsommere blir det med en liten baby og mye annet i hendene! Jeg jobber på et mellomstort hotel i Oslo, og han jobber i Hafslund, skal snart begynne som kuldemontør, som han er utdannet til. Klem fra linn, Morten og den lille hjerteknusern vår!
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 29. november 2006 #7 Skrevet 29. november 2006 Heisann! Jeg er 25 år, gift og bor i Vestfold. Jeg og mannen venter vår første og er vel ca 8 uker på vei (litt usikker, men går ut ifra at det er 8 uker...). For øyeblikket bor vi i en leilighet i en 4-mannsbolig, men skal bygge hus som vi håper er ferdig til våren! Jeg er utdannet elektroingeniør og begynte i fast jobb i august (tenker arbeidsgiver blir glad når han får høre nyheten... Eller ikke;) Litt nervøs med tanke på prøvetid og slikt...) og trives kjempegodt der. Vi gleder oss veldig til sommeren!
Lillegutt *Igangsettes 20 juli Skrevet 29. november 2006 #8 Skrevet 29. november 2006 Hei Jeg er 25 år, gift og har en datter på snart 2 år. Er fra Vestlandet,er sykepleier og utdanner meg til helsesøster. Venter barn nr 2, 23.,juli 2007... et ordentlig fellesferiebarn! Mange sykepleiere her da!! Er i grei form (i motsetning til sist graviditet med spye i 3 måneder), men kjenner at jeg er uggen og uuuuutrolig trøtt!! Lykke til alle sammen....
Nanna:-D Skrevet 29. november 2006 #9 Skrevet 29. november 2006 Hei, her er jeg oxo... Jeg er 22år og gift med verdens best mann som er 26år snart. Vi har kjøpt oss husa på en gård som jeg pleier å si. Altså bolighus, garasje, stabur, og redskapsskjul. Å her stortrives jeg!! Og jeg tror å håper at det lille nurket som foreløpig bare er litt over 8 uker, kommer til å stortrives her sammen med oss. Dette er i rakkestad i østfold.. Jeg jobber som barnehage som barnehageassistent som det heter så fint, og stortrives!!!! Formen er bra, litt uggen og en mage som vokser og lever sitt eget liv, men bortsett fra det er ting på topp!!
Snart 3 barnsmor! Skrevet 29. november 2006 #10 Skrevet 29. november 2006 Litt om meg/oss! Jeg er 26 år og min samboer er 29, vi er begge løver og trives utrolig godt sammen! Nå venter vi altså vårt første barn sammen,noe vi gleder oss veldig til! Er nå i 10. uke og har tendens til kveldsmage;) Vi bor i Bergen og eier en koselig leilighet i en firemannsbolig. Begge er vi i fast 100% jobb, jeg er utdannet sykepleier(som mange andre her:)) og min samboer jobber i et stort landsdekkende firma. Er heldig med stor forståelse på jobben ang. kvalme og tretthet så jeg jobber bare på dagen nå for tiden...phu... Kjekt å bli litt bedre "kjent" med dere andre:) Preikes snart:)
Øyboeren med to små <3 Skrevet 30. november 2006 #11 Skrevet 30. november 2006 tja... Jeg er da 19,5 år, og i en litt mer ustabil situasjon enn dere andre.. Jeg og kjæresten på 23 bor foreløbig i kjelleren hos foreldrene mine, til vi finner egen plass å bo, noe som absolutt ikke er lett..! jobber nå en dag i uka på et slakteri (etterdønninger etter sesongarbeid, var så heldig å få fortsette, så jeg tjener i allefall litt.), samtidig som jeg søker på jobber, som det er like lite av som ledige leiligheter som ikke er leid ut før vi får avisa.. egentlig er jeg utdannet grafisk designer, men vet ikke om det er det jeg ønsker å jobbe med... ønsker vel mest å jobbe med dyr. Samboeren er også arbeidsløs, men er heldigvis flere jobber han kan søke på enn det jeg kan.. han er utdannet som litt av hvert, og litt av en altmuligmann.. selv om ingen av oss har jobb, har jeg lagt unna litt penger fra da jeg jobbet fullt så vi kan leie en leilighet uten jobb i noen mnd. samboeren har også rett til arbeidsledighetstrygd, noe jeg ikke har, så må finne meg jobb så jeg får fødsels- og permisjonpenger.. og så jeg har noe fornuftig å gjøre om dagene så jeg ikke blir gal.. ellers er jeg i uke 7 (etter litt forvirring med hvordan dere teller uker her inne, tror jeg jeg har truffet rett nå... ) og gleder meg stort over denne lille som vokser i magen min, og kan ikke vente til jeg får sett h*n..
#Glad mamma til2# Skrevet 30. november 2006 #12 Skrevet 30. november 2006 Jeg er 25,5 år.Samboer er 26 år.Har ei nydelig datter på 3 år. Er i min 7 uke nå. Bor i kjeller leilighet på en liten gård vi skal ta over. Bor i Akershus. Er hjemmeværende med min datter og 8 hester. Samboer er butikksjef.
biemamma Skrevet 30. november 2006 #13 Skrevet 30. november 2006 heisann alle sammen!! jeg er 23 år og samboeren min er 24 (snart 25) jeg er i 8. uke og har termin 20 juli. vi flyttet inn i vår leilighet i haugesund i januar.. herlig å bo i en helt ny leilighet, men han er snekker, så han klør i fingrene etter å bygge sitt eget lille hus:) så da er det bare den rette tomta vi venter på.. jeg har begynt å studere igjen, etter noen år i jobb. har egentlig aldri funnet helt ut hva jeg vil bli, så jeg har tatt litt av hvert.. kokk, medisin, jobbet i barnehage og ferskvaredisk. der jobber jeg litt enda, ved siden av skolen.. går på lærerskolen.. så må pendle hver dag (1time hver vei) ikke alltid like kjekt når kvalmen er på det verste..men går greiere nå.. er verst på kveldene.. jeg hadde først tenkt til å fortsette skolen, å ha barnet med, flere så har det..men tenkte at nei, jeg tar et år fri og nyter det året med barnet.. vil ikke gå "glipp" av det første året heller.. ellers gleder vi oss veldig til juli.. det er vårt første barn så dette blir kjempespennende (og litt skummelt) klem fra oss
Serial mom Skrevet 30. november 2006 #14 Skrevet 30. november 2006 Hallo frøkner! Jeg er 28 og gift med en snill kar på 31 :-) Vi bor i Oslo,men har kjøpt hus et par mil uttafor,så flytter over nyttår. Jeg er mamma til en nydelig vovfse på 10 år,men har null erfaring med ordentlige babyer! Aldri vært så begeistra for småtroll tidligere,så jeg var aldri av den sorten som satt barnevakt,var trillepike og sånn. Vi har prøvd ganske lenge på dette,men må si at til tider ønsker jeg meg heller en ekstra hund!(var ikke så stas å være gravid som jeg hadde sett for meg!) Jeg har vært ganske dårlig,er voldsomt trøtt og har ikke orka stort den siste tida. Jeg er i uke 10 nå,og kvalmen har tatt pause,heldigvis! Jeg holder på med studier,men desverre har jeg et litt uplanlagt opphold(har hatt pause,og søkte ikke tidlig nok for å starte opp igjen i januar...),så jeg har ikke så mye annet å styre med enn å skrive på hovedoppgaven i vinter. Skulle jo egentlig studere nå,så har ikke søkt jobb,og nå er det litt sent mtp fødselspenger o.l Ja ja,bedre lykke neste gang! Jeg har termin 5 juli :-) Lykke til videre, jenter!
nr 2 i oktober? Skrevet 30. november 2006 #15 Skrevet 30. november 2006 heisann. kjempekoseli å finne denne sia!!! Eg e 25, gifta meg for ca et år sia, flytta inn i eget hus for 3 mnd sia og begynte i min lærerjobb for snart et og et halvt år sia - så d e mye nytt på en gang. Eg e 6+4 på vei (etter hva jeg har funnet ut) synes tiden går såååå sakte. mistet i min uke 7 for litt over et halvt år sia, så nu bi eg ikke å føl at d e ekte før i uke 12. håper jeg slipper å bi så dårlig - ikke kvalm eller noe foreløpig. er forresten fra vakre lofoten
Lene4021 Skrevet 30. november 2006 #16 Skrevet 30. november 2006 Hei damer! Dette var gøy! Jeg er foreløpig eldstemann her da, 30 år, og venter barn nr 1 og 2. Er i dag 9+6 uker på vei. Var på UL tirsdag og fikk vite at vi venter tvillinger. Jeg er gift, bor i enebolig i Stavanger, er sosionom med videreutdanning og har fast jobb i rusomsorgen.
PrøvLykken Skrevet 30. november 2006 #17 Skrevet 30. november 2006 Kjekt å høyra om alle! Eg er 27, mannen min 31. Dette blir vår første, er 8+6, har termin 8.juli. Jobbar på skule, og likar det godt. Bur i Oslo, men er innflyttar, som dei fleste andre her... Har så langt vore so dårlig at eg har lest meir her enn eg har skreve, men dei seier det ofte gjer seg etter 1.trimester. Berre 3 veker igjen!!! Har forresten verdens beste mann!!!
Gjest Skrevet 30. november 2006 #18 Skrevet 30. november 2006 Heia! Jeg er 25 år, jobber som butikksjef..Som i disse dager er ett stooort kaos..Julehandlen er i gang for fullt!! Har verdens beste samboer på 30..Og vi bor i rekkehus sammen med vår lille pusejente.. =) Kommer fra sørlandet, men har bodd i stavanger i 3 år. Vi venter vår første. Var ikke helt planlagt dette her..Så begynner å venne meg litt mer til tanken nå. Men ble ganske redd når jeg så den positive testen. Ellers er jeg 9+3 idag..Og nærmer mer omer 2 trimester.. =)
Lille rubin Skrevet 30. november 2006 #19 Skrevet 30. november 2006 Hei. Jeg kommer fra Telemark, er 30 år, gift og har et barn på 3 år, venter nummer to rundt 24 juli. Er utdannet sykepleier, er i fast jobb og har eget hus. Det er mange av oss med termin i Juli, det blir bra å få sommerbarn....
prins 07, prins 10 Skrevet 1. desember 2006 #20 Skrevet 1. desember 2006 Jeg er 25 år, 26 når bebisen kommer. Er 7+ 3 nå, i uke 8 ifølge bim. Jeg bor i Oslo, jobber som sykepleier. Er heller ikke i fast stilling, men har et vikariat i 100% stilling 1 år, så det blir heldigvis fødselspenger. Vi leier en leilighet nå, men prøver å komme oss inn på boligmarkedet.. begynner å føle at et rede må lages...hehe.
4er mamma Skrevet 1. desember 2006 #21 Skrevet 1. desember 2006 Da har jeg æren av å være eldst!!! 31 år, venter nr 4, har 3 skjønne jenter fra før, gift med en mann som er veldig skjønn, 3 katter og 1 hund (am.cocker spaniel), bygd nytt hus og ny garasje anno 2005, utdannet sykepleier, jobber på helsesasjonen, sørlending... Hi,hi,hi....hvis noen som kjenner meg leser dette her, så blir jeg avslørt.... Er 8 + 1 idag.
woo-woo Skrevet 1. desember 2006 #22 Skrevet 1. desember 2006 Hei hei Jeg er 21 år og forlovet/samboer med min kjære (23) år. Jeg er 6+0 ( min syvende uke) på veg. Vi har ingen barn fra før så dette blir den første, noe som vi gleder oss sinnsygt til =) Vi eier leilighet, har bodd her i 1,5 år. Ellers studerer jeg til å bli lærer, er ferdig til sommeren, så passet fint at vi venter en julibeibi =)
pink1254788 Skrevet 1. desember 2006 #23 Skrevet 1. desember 2006 Jeg er 21, ca 9 uker på vei (termin 4 juli), og bor i eget hus sammen med min kjære på 25. Kommer fra Tønsberg, men har nettop kjøpt hus i Larvik, er snart ferdig med oppussinga Bor sammen med de to vakreste pusejentene i verden, og gleder meg til det kommer et nytt familiemedlem
*Mustang Sally* Skrevet 1. desember 2006 #24 Skrevet 1. desember 2006 Hei hei!! Jeg er ei jente på 22 år, og samboer/forlovet med verdens herligste mann på 29 år. Sammen har vi verdens herligste lille gutt på 14 mnd og en spire i magen, Termin 12 juli. Fra før har han ei nydelig jente på 8 år. Vi har vært sammen i 5 1/2 år=) Vi bor i Tønsberg i Vestfold og trives veldig godt her. Leier foreløpig. For tiden er jeg hjemme med lillegutt og er dagmamma. Skal ikke ut i jobb før spira er ca 2 år. Regner jeg med. Er utdannet Hudpleier, men kan ikke jobbe med det pga ryggproblemer etter en ulykke, så vi får se hva som skjer.
Lillebror og Knerten Skrevet 1. desember 2006 #25 Skrevet 1. desember 2006 Hei alle sammen! Eg er 30 år, vestlending, bur på sørlandet. Mann på 36 og ein hjerteknusar på snart 15 mnd! Og lillebror/-søster i magen! Flytta hit i august og har ikkje fått jobb ennå Så det blir et par magre år framover. Ønske meg eget hus, men det får vente. Er siving i fysikk, men tar pedagogikk for å bli lærar kanskje. Veit ikkje når termin er forresten. Har ikkje hatt mens sidan forrige fødsel, men slutta på pilla 17.oktober så eg reknar med at det blir julibaby!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå