Benni-min Skrevet 29. november 2006 #1 Skrevet 29. november 2006 Sønnen min blir 4mnd i morgen, og jeg tenkte å starte så smått med grøt. Fikk klarsignal fra hs om det, men måtte ta det veldig rolig i starten. Det jeg lurer på er: Jeg blander vanligvis malt i mme, skal jeg ha malt i smaksprøvene på grøt også? Det å ta det rolig, hva vil det si? en ts dagen i to uker, så øke til to ts pr dag i to uker.....??? Så har jeg kjøpt saft (hipp økologisk), men ser nå at det bare kan oppbevares i 3dager etter åpning. Kan en fryse den? Bør jeg begynne å gi lillegutt vann nå når jeg skal begynne med grøt? Har aldri prøvd å gi han det. Hvis lillegutt spiser smaksprøvene med grøt uten problemer, bør jeg da gi han mer, eller bare den ene ts til dagen en periode?? Huff, mange spørsmål nå. Håper noen gidder svare.
Mamma til Isaac og Lucas Skrevet 29. november 2006 #2 Skrevet 29. november 2006 du begynner med 1 ts grøt . og kan gjøre det i et par dager. så øker du til 2 dagen etter(evt gjøre det i et pr dager) til 3 osv til full posjon. mange har malt i grøten..blir ofte litt hard i magen i begynnelsen. så det kan du godt gjøre. safta om den kan fryses? det tror jeg ikke. jeg anbefaler å gi vann når du gir grøt ja. de blir tørst av grøten. og vanner jo mye bedre å gi dem enn saft. husk at "grøten" skal være tynn tynn i starten. tror jeg svarte på alt
Benni-min Skrevet 29. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 29. november 2006 Tusen takk for svar. Jeg har hørt av middagsglass og sviskesaft kan fryses ned, men jeg vet ikke om fruktsaften kan fryses.Sviskesaften kan fryses ned i isbit-poser, så kan en ta opp en og en terning og tine. Har også hørt at en kan blande litt saft i vannet hvis de ikke liker vann, så ta mindre og mindre....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå