Gå til innhold

Hjelp!! trenger noen gode råd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi vil ikke ha melk lengere. Etter at vi begynte med brød vil hun nesten ikke ha melk. Hun drikker vel ca 300 ml i løpet av en hel dag. Noen gode tips? Hun spiser en posjon grøt til frokost, brød til lunsj, middagsmat + frukt og grøt til kvelds. Er ikke det litt lite med bare 300 ml melk til en på 7 mnd i løpet av en hel dag? Takker for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er melkepulver i grøten så slik som eg har forstått det skal man regne med væskemengden man bruker i grøten når man beregne dagsinntak av melk.

Skrevet

nå er jenta mi et par mnd eldte enn din, men jeg opplevde det samme som deg når Maia ble 7 mnd, hun har i det siste fått kun en flaske til morgen og en til kvelden, ellers drikker hun vann.

prøvde å spørre på HS men de er jo ikke alltid like gode på å svare oss mme mødre:) men uansett, hvis du bruker "ferdig" grøt så er det mme pulver tilsatt i den, og siden hun sposer grøt to ganger om dagen, så får hun i seg det hun trenger:)

bare pass på at hun drikker godt med vann, og at bleiene er "gode" og våte! ;)

Skrevet

Har du da regnet med væsken som er i grøten? Det skal også regnes med som melke mengde:O)

Men 300 ml er ikke så altfor lite altså. Ost kan du også regne med,hvis dere har det på skiven.

Skrevet

ok, da trenger jeg ikke å bekymre meg så mye da, tusen takk jenter:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...