Gå til innhold

Hvor vondt / vonde kynnere har dere før dere ringer føden??

Anbefalte innlegg

Ser at flere her har vært på sjekk pga vonde kynnere eller andre ting. Hvor vondt har dere før dere ringer???

Jeg har til fredag gått med vonde kynnere som kommer og går, vondt i magen, underliv, rygg osv i 4 uker. Jm sier at det er HELT normalt og ingen ting å gjøre med. Bare kroppen som forbreder seg. I tillegg til denne nål stikkinga.

Skulle ønske jeg kunne vært sjekket for modning osv jeg også, men føler at det er litt dumt å ringe når jeg "bare" har vondt........ siden det er normalt mener jeg.

Hva syns dere?

Blir det litt for sytete bare fordi jeg egentlig vil vite om jeg er moden og har åpning?????

Fortsetter under...

Nei, det er nemlig det. Jeg har rimelig høy smerteterskel egentlig (mamma er redd jeg skal gå alt for lenge hjemme) men hvis jeg hadde ringt nå f.eks ville det vært kun for å sjekke om jeg var moden / åpning, og det føler jeg er litt "juks" på en måte.....

:-)

Får vel smøre meg med tålmodighet til noe skjer. Skal til jm til fredag.

Når du har så vondt at tårene triller. Da er det veer. Kynnere hadde jeg lenge før jeg fødet. Du kjenner når du skal dra, tro meg. Er en smerte som ikke kan beskrives. Ikke noe i mot kynnere. Ikke for og skremme deg. Lykke til, går nok bra.

Jeg mener ikke dra til føden for å føde. :-) Jeg mener for å få en sjekk jeg! En ekstra luksus sjekk.... det er det jeg lurer på om mange gjør, eller hvor grensa evt. går før man ringer.....hehe.....

Annonse

Æ syns ikke at åpningsrian va nå spesielt ond sist... va mæst at æ va slitn heilt i slutn... æ for jo av gårde pga. at vannet gikk... men har tenkt vældi på korsn det bi denne gangen... vesst rian starta først... førr frøkna kom jo ca fem tima etter at rian starta... og vesst det sku gå fortare denne gangen kan vi fort få det travelt... tar tre kvarter tel sjukhuset sånn ca. e man uheldig å kommer i rette tia tar det fort litt ekstra tid... Men, men man får ta det som det kommer... Æ reng ikke fødn før æ trur at nu skjer det... vesst ikke formen min bi enda dårligere da... trur æ ska prøv å kom mæ tel legen enten i sluttn a uka eller i bynnelsen a næste uka...

Jeg pratet med jordmor om det i går. For jeg har menstermin i dag og ulterm 9. des. Jeg vet at menstermin er den riktige ift. unnfangelse. Det ligger an til at jenta mi kan bli stor. Jordmor anbefalte meg å ringe til uka hvis ikke noe har skjedd og si jeg har hatt lite liv og vil inn på kontroll. Bare for å sjekke hvordan det ligger an og om noe bør gjøres. For at jeg ikke skal gå for lenge over. Jeg har ikke ringt føden tidligere i svangerskapet. Det ble ikke helt svar på det du lurte på, men ta en spansk en hvis du vil inn og sjekke. For da tar de deg inn.

Det er ingen vits i å ringe føden pga kynnere - du vil nok få beskjedat det er helt normalt.

Alle har jo modningsrier og kynnere nå på slutten, det er ikke noe galt fordet.

Føden ringer du først hvis riene er regelmessige og minst hvert 10. minutt - eller hvis noe annet akutt skjer.

Er det modningsrier når kynnerene er akkompagnert av en smerte som minner om et slag i mellomgulvet? Våknet av det i natt, drømte faktisk at noen slo meg i mellomgulvet, fordi det var det det kjentes ut som.

Jeg var på kontroll i går kveld.Grunnen til det er at jeg har hatt smertefulle rier nesten hele svangerskapet. Vet det ikke har vært kynnere for jeg har født 2 ganger før.Eneste forskjellen var at i går så var det på en måte opphold mellom riene og jeg begynte derfor å lure på om fødselen virkelig var igang. Før har det ikke vært opphold i smertene. Men har dere ikke født før så skjønner dere helt sikkert når det er fødsel på gang. Jeg var ett lite mysterium meinte jordmora.

Jeg synes ikke man bør dra til sykehuset bare for å sjekke om man er moden eller ikke. Skal man dra på sykehuset bør man ha en god grunn - tenk hvis alle skulle reist dit kun for å se etter om det var modent eller ikke....skjønner?

Det er jeg helt enig med deg i nyttårsbarn. Men hvor vondt er vondt "nok"??? Når jeg står krokbøyd over sofa / seng / trappegelender flere ganger om dagen? Jeg aner ikke, for sånn er det nesten hver dag. Men alikevel føler jeg jo ikke at det er vondt nok. -og det eneste jm sier er: Helt normalt......

Er nok bare sliten og litt lei

Annonse

Jeg vet akkurat hvordan du har det Lucia. Magen blir saa knallhard at jeg knapt kan gaa. Dette er mitt foerste svangerskap og jeg er bare i uke 26. Alle her (i Frankrike) sier det er tidlig med kynnere (spesielt hvis de er vonde) og jm sa at jeg ikke burde ha mere enn 10 per dag. Naar jeg er paa jobb har jeg helt klart flere enn 10. Hun ga meg spasfon mot kynnerne, men jeg syntes ikke de virker og jeg har ikke spes. lyst til aa ta noen medisiner. Jeg foeler meg temmelig frustrert og lei. Har faatt ryggsmerter i tillegg som kommer og gaar.

Har du en veldig aktiv baby? Min er stor og ekstremt aktiv. Magen min ligner en alien-movie naar jeg ligger. Er redd hun skal kjempe seg ut altfor tidlig...

Lykke til og haaper ting bedrer seg snart!

Babyen er stort sett aktiv ja! Hele magen flytter seg fra side til side. Rart (og litt moro) å se på! Hun er rimelig stor. Jm tipper 3500 - 4000 ved termin (uke 39 nå)

Håper jeg ikke kommer til å gå på overtid! Har holdt mpå med kynnere fra ca uke 24 / 25 som til tider har vært vonde. Håper du slipper å ha det sånn resten av sv.skapet ditt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...