Duddu Skrevet 29. november 2006 #1 Skrevet 29. november 2006 Noen som vet dette? Jeg har erfaring med melkintoleranse men ikke gluten allergi (cøliaki) Har gitt snuppa hirsegrøt laget på rismelk, men hun legger ikke på seg så bra. Tenkte jeg måtte prøve en melketype med mer fett. Tørr ikke prøve mme. Tenkte kanskje havremelken har mer næring?.. Noen som vet hva som er bedre? Ringte nestle ang prøver på nan (den for allergikere) men de hadde ikke, sendte meg prover på hvetegrøten så jeg kunne prøve kun litt. Men da vet jeg jo ikke om det er melk eller gluten hun reagerer på!! Vil være forsiktig med gluten og!
OsloMor Skrevet 29. november 2006 #2 Skrevet 29. november 2006 Hallo! Har to barn med melke- og soyaallergi selv, så litt erfaring har jeg. Det kan være spor av gluten i havremelk. Rismelk inneholder kun sukker INGEN næring, du må få resept på nutramigen og helst benytte deg av berika grøter som maisgrøten til Nestle, den er også uten gluten. Mest av alt burde du prøve å få time hos ernæringsfysiolog, slik at du kan få ordentlig veiledning i hva slags mat du kan gi henne for å dekke næringsbehovet. Det hjalp meg enormt mye, og det er også betryggende å vite at ungene får den næringen de trenger. LYKKE TIL:-)
Muffinsmamma Skrevet 29. november 2006 #3 Skrevet 29. november 2006 De fleste glutenallergikere tåler havre. Jeg tror godt du kan bruke det.. men jeg er ingen ekspert altså.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå