Gå til innhold

Mor og barn undersøkelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk idag brev fra folkehelseinstituttet med tilbud om å være med på denne undersøkelsen. Er dere med på den? Hvorfor/ hvorfor ikke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er for både og etter som jeg skjønte. Skulle helst sende inn skjemaene før ultralyd. Jeg er førstegangs.

Skrevet

hvis det er for de gravide så er jeg ikke med, fordi det er alvorlig mye spørsmål skjema hele tiden...

Skrevet

Jeg er med fordi jeg synes det er viktig forskning. Man vil jo finne ut av hvor stor effekt ulike ting mor gjør/ikke gjør, spiser og ikke spiser etc har på foster og fremtidig voksent menneske! Noe er kanskje klart allerede neste gang vi vil bli gravide, men i hvert fall har man kommet langt når våre barn igjen skal bli foreldre. Verden går ikke fremover uten forskning. :-)

Skrevet

tror ikke jeg ville meldt meg på...ikke noe grunn egentlig,orker bare ikke alle de spørsmålene..hehe

Skrevet

Jeg og samboeren er med. Det er for de som er gravide både før og etter at barnet er født og for pappaen til barnet. Den skal blant annet undersøke det med svangerskapsforgiftning og andre ting som kan være nyttige å vite mer om i svangerskapet som kvalme etc. Etter fødselen er det barnet som fortsatt er med i undersøkelsen.

Skrevet

Mere info her:

www.fhi.no/tema/morogbarn

Obs! Tar lang tid å laste siden

Skrevet

Jeg synes det er kjempeviktig at vi tar oss tid til å være med på slike undersøkelser, det vil jo komme barna våre til gode en gang når de skal ha barn. Uten forskning, ingen ny kunnskap. Jeg skal ihvertfall være meg!

Skrevet

Vi er og med på den, litt skjemaer og slikt, men med tanke på hvor mye de kan finne ut er det aboslutt verdt det. Hvordan skal de ellers finne ut ting om ikke folk er med??? Syns alle burde være med jeg, tenk så mye de kunne funent ut da!!

Skrevet

Jeg og mannen min er også med. Vi var det sist også. Jeg synes forskning er kjempe viktig og veldig spennende, så derfor er vi med.

Skjønner ikke helt de som klager på at det er så mye å svare på. Det kan nok virke som om det er uoverkommelig mange spørsmål når du får heftet i posten, men det er ikke alle spørsmålene som er relevant for deg å svare på og det er ikke alle spørsmålene du kan svare på. Du får to (?) spørsmålshefter i løpet av svangerskapet og 1 eller 2 i løpet av første leveår, og etter det får du et annenhvert år. (Tror det var slik det var.) Da er det ikke så ille hvis du må bruke 15-20 min. på hvert spørsmålshefte...

Skrevet

Ja, jeg er med på den med begge barna mine fordi jeg mener det er utrolig viktig å kunne bidre til forskningen om svangerskap og småbarnsperioden, en dag kan kanskje det de finner ut være til nytte og hjelp for mine barn og barnebarn. Men, det må innrømmes, jeg kvier meg litt for å være med med enda en selv om jeg vet de ønsker at mans kal være med med alle barna man får når man først er begynt, jeg husker jo aldri nøyaktig hva jeg har spist ol og ikke har de alle alternativene alltid heller, så det tar jo en halvtime-time å fylle ut hvert skjema.

Skrevet

Jeg fikk også det brevet i dag. Jeg har allerede fyllt ut det meste. Samboeren har begynt å fylle ut han også. Det var veldig mange spørsmål, men fint å være med på forskning.

Om det kan hjelpe andre i fremtiden er jo det veldig bra:-).

Skrevet

vi er også med, syns det er viktig både for framtidige mødre og fedre og forskningen går ikke framover av seg selv:-)

Skrevet

hei vi er også med....

synes det er super viktig at man er med på slikt jeg...

har i tillegg lavt stoffskifte så greit og følge med og forsket litt på:)

Skrevet

jeg er med.Synes det er viktig å bidra med litt innen forskning,gjør det jo for ungen min.Hvis hun for eks skulle bli syk senere i livet eller få sukkersyken kan de finne ut av det.De tar en blodprøve av navlestrengen når barnet blir født, og av barnet.Når hun er 15 år kan hun selv få velge om hun ønsker å være med videre til hun er 18 år.Må tenke på hva vi kan gjøre for våres, og andres barn i fremtiden.

Skrevet

Både jeg og samboer er med. Greit å kunne bidra til litt forskning.

Noen spørsmålsark, urinprøver og blodprøver er jo ikke store tingen...

Skrevet

Jeg er med! Ser på det som en slags "borgerplikt" å delta til forskning som kommer samfunnet til gode, det er nesten som å stemme ved valg.

Dessuten har jeg et par unormale greier ved meg og sv.skapet som det vites lite om i dag, så det trengs å forskes på!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...