Gå til innhold

Ta ut ferie før permisjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vel et luksus problem, men har 6 uker ferie jeg må ta ut før jeg går ut i permisjon i april en gang (MÅÅ jo ikke, men jeg får jo betalt 6 uker ferie, så like greit å ta det ut) . Og det er mye på de få månedene! Er det flere av dere som tar ut ferien i forbindelse med/forkant av permisjonen, eller hvordan løser dere det?

Jeg tenker å ta meg et par uker nå på nyåret, 1 uke imellom, og gå ut i permisjon 3 uker før... Men det kan jo kanskje bli veldig kjedelig også da..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tar ferien etter fødselen jeg, og dermed får jeg lenger tid hjemme med babyn. I det offentlige der jeg jobber, betaler arb.giver allikevel lønn under hele permisjonen (de får refusjon fra trygdekontoret da..). De ordner det da slik at jeg tar et opphold i svangerskapsperm. for å ta ferieukene, og så fortsetter jeg med svangerskapsperm igjen rett etterpå. Vil heller bruke denne tiden med babyn, enn å ta den ut på forhånd. :-) Noen tar også ferien mens pappan tar sine 6 uker, og så er de hjemme samtidig, det er også en mulighet. Da kan man jo reise bort sammen og kose seg også om man vil. Mulighetene er mange :-)

Skrevet

Jeg tar også ferien i etterkant, men så skal jeg "bare" ha 38 uker med permisjon så jeg rekker det innen 2007.

Vet du at du kan ta "ferie fra permisjon" når som helst? På den måten kan du forlenge permisjonen din med alt fra 1-6 uker. Du går ut permisjon i begynnelsen av mai, så skriver du i perm søknaden at du tar ferie i hele august f.eks også starter permisjonen din opp igjen etterpå. Du MÅ altså ikke ta ut ferien før permisjonen!

Du har vel også minst to uker som du kan føre over til 2008 hvis det passer bedre, så fyller du på litt etter pappaen har tatt sin permisjon. Tror fedre har godt av å få være hjemme alene med babyen noen uker. Vi damer har lett for å overstyre slik at de ikke får funnet ut av ting selv.. :-) Jeg har mange gode forsetter om å ikke klage på at samboer gjør ting på sin måte.. håper de holder.

Skrevet

Jeg tar ut ferien etter fødselen (med unntak av noen få dager jeg skal bruke på reise i februar). Dessuten overfører jeg 14 dager (max vi får her på jobben) til 2008. Så kan jeg i 2008 velge hva jeg vil gjøre med disse ekstra feriedagene. F.eks. forlenge permisjonen, eller ta fri hver fredag i 14 uker (i stedet for tidskonto). Har en veldig fleksibel arbeidsplass, så jeg får stort sett gjøre det på den måten jeg selv velger. Må jo også huske at i 2008 så vil jeg få færre feriedager (m/lønn) pga permisjon i ett helt år (80% dekningsgrad). Kanskje det er lurt å spare noen dager til det?

Mulighetene er mange, jeg personlig ville ikke brukt opp feriedagene før babyen kommer.

Skrevet

Hos oss kan vi flytte 14 dager til året etter. Men jeg vurderer å få alt utbetalt i lønn i stedet. Tenker at pengene kan komme godt med det året jeg allikevel skal ned i 80% lønn. Så jeg velger nok det i stedet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...