Gjest Skrevet 29. november 2006 #1 Skrevet 29. november 2006 hva sier dere til folk når de spør hvor langt dere er på vei? om dere skal si uker altså..jeg er 23+4....sier dere at dere er i uke 24 da? eller ? føler jeg lyver litt jeg da om jeg skal si det slik..er jo ikke løgn men alikevel..eller sier dere 23+4 ? bruker mitt tilfelle her jeg...
Anonym bruker Skrevet 29. november 2006 #2 Skrevet 29. november 2006 Jeg sier uke 23 , hvis eg bruker ditt eksempel da. men vet ikke hvorfor
snartmammapåny Skrevet 29. november 2006 #3 Skrevet 29. november 2006 sier enten 24, mitten av uke 24, eller slutten av uke 24 om jeg nærmer meg slutten eller begynnelsen av 24 når jeg er 23+1 el +2;) Tilpasser det litt til den som spørr, noen sier jeg bare måneder, eller at jeg er litt over halvveis... er ikke alle ikke gravide som har begrepet på dette med uker;) lettere å forstå mnd;)
Gjest Skrevet 29. november 2006 #4 Skrevet 29. november 2006 ja jeg sier ikke uker til de som ikke har vert eller er gravide...de skjønner liksom ikke det,husker det sa ikke meg noe særlig heller.. men syns det er vanskelig med mnd og jeg..vet ikke når jeg skal begynne på en ny mnd,der jeg kan si : jeg er 6 mnd på vei.
Minnie_Moon Skrevet 29. november 2006 #5 Skrevet 29. november 2006 Jeg sier at jeg er 16 uker på vei. Så skjønner de fleste at jeg mener 16 fullgåtte uker. Hvis jeg sier at jeg er i 17. uke, så er jeg redd mange misforstår og tror jeg er 17 fullgåtte uker.
snartmammapåny Skrevet 29. november 2006 #6 Skrevet 29. november 2006 jeg tenker at når jeg er halvveis så er jeg 20 uker, altså 4,5 mnd... så regner jeg utifra det... 23+4 blir da ca nesten 5 og en halv mnd;) Blir jo ikke helt rett, men er bedre for de som spørr hvor langt jeg er på vei... Så klarer de å følge litt med;)
Enliiitentil? Skrevet 29. november 2006 #7 Skrevet 29. november 2006 Da hadde jeg sagt at jeg var i uke 24:) Føles liksom litt lengre det! Eller i 6.måned da. Det skjønner jo den eldre garde, om det er de som spør.
Gjest Skrevet 29. november 2006 #8 Skrevet 29. november 2006 okei..men vet du når jeg kan si jeg er 6 mnd? hva slags måte regner jeg på da?
snartmammapåny Skrevet 29. november 2006 #9 Skrevet 29. november 2006 tror jeg sier det ca når jeg begynner på 3 tri...da har jeg ca tre mnd igjenn;) Men de som er VELDIG nøye på disse mnd regningene er nok litt uenig med meg, men jeg er litt tøyelig på dette;) viktigeste er jo at det er lett for andre å vite ca hvor langt jeg er på vei og hvor lenge jeg har igjenn;)
Gjest Skrevet 29. november 2006 #10 Skrevet 29. november 2006 ja stemmer det..men da sier jeg også det...etter jeg har komt meg inn på 3 tri...
snartmammapåny Skrevet 29. november 2006 #11 Skrevet 29. november 2006 men passer på å si om jeg er ferdig med en mnd, eller i begynnelsen...viss ikke kan d fort bli missforståelser;) så du begynner vel på din 6 mnd i uke 24... så da har du begynt på din 6 mnd;) men kan ikke si at du er 6 mnd på vei før i uke 28;)
Gjest Skrevet 29. november 2006 #12 Skrevet 29. november 2006 nei okei...for når du sier du er 6 mnd er det vel fullgåtte 6 mnd det er snakk om?
snartmammapåny Skrevet 29. november 2006 #13 Skrevet 29. november 2006 Formulerer meg litt mot mottaker;) men sier jeg 6 mnd på vei så er jeg helt i slutten på 6. mnd eller i begynnelsen på den 7;) Er litt komplisert dette med mnd...men dette har iallefall jeg kommet frem til er best for meg;) slipper å regne så mye, å de fleste forstår hvor langt jeg er på vei når jeg sier det... de som er mest opphengt i regler og slikt her inne angående mnd regning vil nok ikke synest mitt system er noe bra;) hehe, men det får de bare synest:)
Gjest Skrevet 29. november 2006 #14 Skrevet 29. november 2006 ja men er enig i det at når man sier hvor mange mnd man er på¨vei så sier man slutten av mnd eller noe slikt...blir jo mest rett det da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå