Gå til innhold

Hvor mange av dere sover med babyen i senga deres om natten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gjør det, men egentlig ganske motvillig. Hadde som mål at han ikke skulle sove i senga mi, noe jeg klarte med forrigemann. Synes det er deilig å ha senga for meg selv... Men med denne poden har jeg funnet ut at både mor og sønn får mer nattesøvn hvis han sover i senga med meg. Da våkner han for å spise hver 2-3 timer, og sovner greit igjen.

Nå er jeg veldig engstelig for hvordan det skal gå å få avvent han med dette igjen.. Og ikke minst når! Hvordan er deres erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil bare si at du ikke er alene. Vi prøvde hardt på å få han til å sove i vugga si i starten, men pga litt kollikk og behov for nærhet ble det lettere å ha han i senga vår. Da fikk vi og sove bedre.

Nå er han fire og en halv måned og det er lettere å få han til å sove i vugga. Men han ender ofte i senga mot slutten av natten, jeg er så trøtt...tror ihvertfall det vil gå seg til etterhvert.

Ikke stress, kos deg med babyen, de kan ikke få for mye nærhet og kjærlighet. Bare prøv å legge han over i senga si så ofte det går, også på dagen, da vil han venne seg til den etterhvert.

Skrevet

Sånn er det her og,men ikke helt frivillig....får henne ikke til å roe seg i senga om natta.Men,på dagen sovner hun greit der.

Prøver å legge henne oppi senga etter pupp,men er umulig å få henne til å roe seg.Så desperat etter søvn,tar jeg henne i senga der hun sovner med puppen i munnen:-s

Men,jeg sover ikke godt med henne kliss oppi meg,så er uansett stup trøtt om dagen,og særlig kveld.

Skrevet

Han sovner i min seng, legger han over i sin seng når jeg legger meg. Der sover han til første amming, alt fra 2-5! Så er det over i min seng igjen. Så egentlig så vet han ikke at han har ligget i sin egen seng :-) Våkner jo bare der, så er det tilbake der han sovnet :-)

Skrevet

datteren min sover i vår seng også.. jeg ammer henne i sengen vår og ligger henne i sengen sin på kvelden. men når det blir natt pupp kommer hun over til oss... og da sovner jeg med engang... så da får hun sove der..går helt fint...;) jeg tenker å venne henne av med det når vi slutter med nattammingen...

Skrevet

Samma her; må "puppes" i søvn om kvelden, legges så over i vuggen, men ender gjerne opp hos oss under nattammingen (ca kl. 4-6) og blir der... Er hun vrang og vrien og våkner tidligere på kvelden/natten, blir det mer tid i "familiesenga". Er ganske så hyggelig med et lite nurk som bare vil ligge nær mammaen sin:-)

Skrevet

Jeg har samsovet masse. Før fødselen var jeg fast bestemt på å ikke samsove - men det endret seg raskt. Det er jo så koselig - både for mor og barn :-)

Men nå er jenta 9 mnd, så hun har flyttet ut selv. Etterhvert roet hun seg faktisk bedre i sin egen seng på eget rom.

Skrevet

jeg sov med han til han var 6uker..så avvendte jeg han litt gradvis etterhvert! var ingen problem det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...