Gå til innhold

Da var den timen overstått....(samme som bli gravid)

Anbefalte innlegg

tok innvendig ul igjen,det er visst en fantastisk flott

el på gang:-)jippiii.....da vet jeg hvertfall ca hvilken dag den

kommer.er på dag 13 i dag,så da er jeg hvertfall litt normal..

så blir det lap neste,men blir nok ikke før i mars tror jeg,for

skal ta en annen operasjon i januar.

så lurte hun på om vi hadde snakket om evt prøverør.

da ble jeg litt satt ut(holdt på å begynne å grine faktisk...).

vi har jo snakket om det,men har ikke tenkt at det blir nødvendig.

hun fortalte hvordan det funker og hva som må gjøres før og etter.

det var et skikkelig slag i trynet....

så nå blir det lap,også skal jeg tilbake til gyn for ny undersøkelse

og da sender hun også søknad om prøverør.

så sånn gikk det......

Fortsetter under...

Hei!

Høres bra ut å få lap. Synes også dere bør sende søknad om prøverør med en gang, ventetiden i den offentlige kan være på opp til et år (og det er jo lov å prøve selv i mellomtiden...)

Klem

hei dollypopp,

skrev akkurat et innlegg, men det forsvant..hmm

uansett, ville bare si at jeg hadde samme følelsen da gyn kom med spørsmålet om prøverør. klart vi haddde tenkt på det -men allerede nå? jeg ble helt paff jeg. løp hjem, lette opp alt jeg kunne finne på internett, og etterhvert kjente jeg at dette var riktig. Nå er jeg kjempeutålmodig på svar fra sykehuset :)

Selv om det føles litt leit å måtte be om hjelp, så er det faktisk ganske deilig, for nå slapper jeg mye mer av i fht EL osv. Har på en måte gitt bort kontrollen!

Lykke til:)

takk for det!!

hun sa ikke noe om at vi kunne søke før,så det er mulig hun vil at

jeg skal ta lap først,for å se hvordan det ligger an inni der?!

jeg trodde ikke jeg skulle reagere så mye på at hun tok det opp,men nå er jeg bare super deppa...verdens største dritt dag

(synes litt synd på meg selv her,har det ikke noe værre enn alle andre men...).

masse lykke til til dere også!!!

Hei på deg!

Kan godt skjønne at du føler det som et slag i tryne. Men jeg ser det litt anderledes hvis det kan hjelpe....

Synes det er bra at du har en gyn som tar deg så på alvor og som tenker på at dette er såpass tøft og ventetiden på evt prøverør er såpass lang at det er like greit å få sendt søknaden.

Det er ikke dermed sagt at h*n er 100% sikker på at dere ikke vil klare det på egenthånd. Tror vel heller det er for å være litt i forkant.

Det kan jo godt være at du blir gravid før denne søknaden blir behandlet og da er det jo ikke mer å tenke på.

Og hvis dere nå mot all formodning ikke skulle klare det selv vil det stå et apparat mer eller mindre klart til å hjelpe dere videre.

Kanskje dette også kan hjelpe deg (etterhvert) til å slippe skuldrene litt ned i tiden framover i forhold til prøvingen.

Slik var det i vertfall for meg. Da jeg viste at søknaden var sendt slappet jeg litt mer av i forhold til å klare det selv. Og det har vel gjordt at jeg er litt sterkere og har litt mer krefter psykisk nå når vi er i gang med inseminering.

Uansett vil jeg ønske deg lykke til fremover og krysser fingrene for den eggløsningen som er på vei!

Klem

tusen takk susse!

er så godt å ha dere her inne.har ingen venninner å snakke med,

så blir jo til at jeg tenker mye for meg selv.

(har selvfølgelig min kjære,men han forstår seg ikke alltid helt på meg).

jeg får ikke lap før i mars kanskje,og da blir det å søke etter det.

og hvis det er opp til 9 mnd ventetid,så kan jo det her ta sin tid.

men det er som du sier,da er det bare å prøve videre og vente på

at ting skal legges til rette for oss.

masse lykke til til deg også!!!

Annonse

Heisann!!

Jeg synes det er positivt athun snakket om prøverør jeg, det betyr athun er innstilt på å hjelpe dere. Jeg grudde meg skikkelig til å spørreomdet jeg, skulle ønske noen hadde foreslått det for meg for 1 årsiden...

Har mannen levert sædprøve? Jeg trenger ikke lap for hos oss ligger "feilen" hos mannen, så vi får det uten. Men jeg lurer på å be om å få en hysteroskopi bare for å sikre meg at livmoren min erfin slik at egget de setter inn kan feste seg der.

Flott at du er igang, nå har du rykket flere hakk nærmere å få babyen din :-)

Klemmer!

ja det er sant.hun er skikkelig flink og hyggelig hun jeg går til!

mannen leverte prøve i begynnelsen av juni.den var ok,så han

trengte visst ikke gjøre noe mer.

ett skritt nærmere:-)

men det tar jo fort 1 år før vi kommer inn da....

var visst ikke så enkelt å få baby som jeg trodde..

dere har sendt søknad eller?

Vi sender søknad så snart resultatene av mannens prøve erkommettilbake, så tror vi får søkt før jul. Her i B>ergen erdet 6 mnd ventetid, håper vi får det til selv mens vi venter, men hvis ikke er det godt å stå i køen :-)

Håper du får komme til fort da men lap slik at du får søkt så fort som mulig :-) Du har jo også litt tid på å prøve videre selvmens du venter :-) xxxxxxxxxxxxx alt for deg!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...